fredag 22 februari 2019

Låtar om otrohet

Låtar om otrohet

Ja, som ämnet säger så söker jag låtar om otrohet. Dem kan handla både om att ångra sin otrohet som att blivit utsatt för otrohet. Jag och min tjej var ihop i nästan två år men förra veckan strulade hon runt med en kille på en fest och sa det rakt i mitt ansikte så jag dumpade henne.


Låtar om otrohet

Nu letar jag efter låtar som handlar om att tjejer är otrogna. Hade tänkt att sätta ihop alla till en fet playlist på spotify som jag kan dela till andra killar i samma situation. Låtar om otrohet , lögner och svek Musik: listor, rekommendationer och omröstningar. Flashback Forum Visa ämnen Visa inlägg Stöd. På ögonen kysstes du blind.


Du ville, förstås, ej alls i början besvara hans trånad. Men snart låg din arm om hans hals i gullregnens månad. Från din mun har han kysst det sista av motstånd som fanns.


Din mun ligger tyst med halvöppna läppar mot hans. Behöver en sång om otrohet och hämd NU! När låtar skrivs om otrohet är det oftast den bedragna som får komma till tals. I Damien Rices ohyggligt starka duett Crimes är det istället den otrogna som beskriver tvekandet, längtan efter någon annan, brottet och viljan till försoning.


Resultatet blir en låt smärtsammare än alla bedragen- låtar tillsammans. Om popmusik skulle påverka vårt beteende skulle vi alla älska varandra. Så här sade Frank Zappa inför USA:s kongress under 80-talets censurhysteri. Poplåtar kanske inte påverkar vårt beteende men de utgör ofta soundtracket till våra liv. Det finns låtar som passar ihop med diverse olika känslor och situationer.


Veckotidningsprofilen Amelia Adamos läsare har alltid fascinerats av artiklar om otrohet. När det började bli modernt med kick-off på jobbet och människor sov över med sina arbetskamrater och det blev lättare att vara otrogen, då skrev vi ofta om otrohet. Samma sak när människor började gå ut och dricka after-work-öl. Hej Söker låtar om Otrohet , lögner och svek ! Helst inge hårdrock , tack på förhand.


Hon blir en populärfeministisk ikon, och i det massmediala narrativet spelar Jay-Z birollen i familjens liv. Jag måste fråga om otrohet (?) på jobbet Hej! Jag kände att jag måste fråga någon annan (kvinna) om en grej. Idag reagerar vi på när folk är oärliga och gör det absolut värsta man kan göra i en relation, vara otrogen.


Ni får se allt från att en tjej låtsats vara en docka för att övertala en svartsjuk flickvän till att en fru med två barn kommer på sin man med en annan kvinna. Det har länge ryktats om att rapparen Jay Z, 4 skulle ha varit otrogen mot superstjärnan Beyoncé, 34. I slutet av april släppte hon albumet ”Lemonade” som innehöll flera låtar och textrader som skulle kunna handla om otrohet – vilket har diskuterats flitigt i sociala medier. Otrohet som blev en skiva Det började som ett konceptband med sköldpaddskläder och låtar om sex, mord och japanska flickor.


Nu har Loveninjas skärpt till sig och spelar bara vanlig indiepop. Det kan säkert låta väldigt hårt, men alla är inte värda en andra chans. Särskilt inte om personen verkligen har sårat djupt.


Låten ”Snälla bli min” sätter verkligen ord på det. Otrohet är aldrig okej, och det får faktiskt konsekvenser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg