måndag 15 april 2019

Kärlek dikt

Kärleksdikter - kärleksverser - dikter om kärlek. Frustration att vi inte förstod varandra och den ohälsosamma relationen. En man som når ett främmande land och söker kärlek och trygghet misslyckas.


Då kvinnan i hans drömmar är lika vilsen som han. Jag är glad för det fina vi hade, det kommer jag aldrig glömma.

En kärlek är alltid en kärlek och den dömmer man aldrig. Vi har samlat flera dikter om kärlek. Skicka kärleksblommor med blomsterbud – Här hittar du bra erbjudanden. Sidor i kategorin Kärlek Följande 1sidor (av totalt 140) finns i denna kategori.


Antingen du använder dikter från kända poeter eller själv skriver några rader, kommer en dikt att få din älskade att känna sig speciell och omtyckt. Dikter om kärlek – Dikt av 34. Den kommer fågelvägen, och vi förstår, att vi har inget val.

Vi måste ta emot den som man tar emot en ängel, som plötsligt landar i vår tåredal, vi måste ta emot den som man tar emot en sägen och tro med samma tro, som barnet har. Sådan är kärleken vi ville välja – men hade inget val. Kärlek trygghet och känslan av lycka, ja min älskling det är livet kan man tycka. Du är mitt allt mitt hjärta min kärlek min själ utan dig vill jag inte vara här.


Vill leva resten av mina dagar vid din sida å låt denna ring bevisa hur mycket jag uppskattar din kärlek närhet och känslan av lyckorus ja älskade, du har fyllt mitt krus. Poesi är hur bra som helst för dig och din hälsa. TV gör dig dum i huvudet.


Var konkret, inte abstrakt. För det tredje, dikt är ord och rytm, båda lika viktigt. Och slutligen – less is more. KENNET KLEMETS, POET Det finns så många.


Ofta handlar kärleksdikter om kärleken mellan en man och en kvinna, men en dikt som jag fastnade för häromdagen var Till Eva av Sonja Åkesson. Ser du det väntande året? Karin Boye, ur De sju dödssynderna.


Om ord bara kunde förklara, hur mycket jag håller dig kär. Då skulle du aldrig vara borta, nej alltid hemma, hos mig, här.

Kärlekens mysterium Vad du är skön, min älskade! Alla dikterna om kärlek : Om ord. Ditt ansikte är så vackert. Dina ögon tindrar, som stjärnor på himlavalvet. Kärleken är förunderlig Livet har fått nya dimensioner.


Tvåsamheten framför allt. Säg mig, Du som min själ har kär, vilket under att just Du är här! Men dej vill jag följa i vinter och vår och alla min levnads dagar.


Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter. Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter. Här kan du läsa dikter och minnesord till begravningar. Det är våra utvalda förslag som är fria att användas. De kan läsas vid själva begravningen eller skrivas i dödsannonsen.


Det kan också vara ord till tröst och stöd i din egen sorg. Det är enskilda som skrivit dessa minnesord eller kända poeter som skrivit dikter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg