torsdag 11 april 2019

Islam muslim

The Quran and the hadith describe God as being kind and merciful to His creatures, and tell people to be kind likewise. Vi kan inte undgå att knyta oss an mot någon form av holistisk världsbil en djupt rotad tro som vi oundvikligen känner är värdig vördnad och beundran. För en muslim finns till exempel regler för vad som är tillåten mat, halal, och otillåten mat, haram.


Det kött en muslim äter ska vara halal-slaktat genom skäktning då halspulsådern skärs av och djuret töms på blod. Därför kan det finnas olika församlingar.

De skiljer sig i tolkningen av Muhammeds ord. En rättrogen muslim skall be fem gånger om dagen, vänd mot Mekka. Det är metoderna, som i så fall kan diskuteras.


Koranen, t ex, uppmuntrar människan att använda naturens egna botemedel och leva sunt. Transplantationer av olika slag kan inte heller sägas strida mot islam rent principiellt. En av de största och äldsta sajterna om islam på svenska.


Förutom en gedigen information om islams läror kan du här ställa dina frågor om islam eller om.

Mannen vill bara tvättas av sin hustru. Det är viktigt att först och främst be vårdtagarens anhöriga om det vill sköta personlighygien. Den som underkastar sig Allah, Islams namn på Gu är muslim. Människan är beroende av Allah nå barmhärtighet och rätt tro och goda handlingar är förutsättningen för Allahs förlåtelse.


De flesta muslimerna i dag lever i Afrika och Asien. Några av er har observerat att jag inte bara slutat tro på, utan även tar avstånd från Islam. Och nu undrar ni varför. This Islamic guide is simple.


Instruktioner till Lär dig om islam. Välj rätt frågealternativ för att klara frågorna. Islam betyder fre fri underkastelse. Klarar du alla nivåerna så har du en grundläggande förståelse för Islam. Different denominations.


Like with other religions, over time different movements have developed in Islam. These movements are based on different interpretations of the scriptures. Eight years later, Muhammad returned to Mecca with an army and conquered the city for Islam.

ISLAM is derived from the Arabic root “SALEMA”: peace, purity, submission and obedience. DILP are entirely supported by individual donors and well wishers. If you regularly visit this site and wish to show your appreciation, or if you wish to see further development of Al- Islam. En troende får inte sätta någon som medverkare, för då gör man shirk och det är den största synden man begå inom Islam.


Det är förbjudet att dricka alkohol. En muslim skall äta det kött som Allah tillåter. En man och kvinna skall ingå i äktenskap och ge äkta kärlek till varandra.


Muslims believe that there is only.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg