tisdag 17 september 2019

Träffa kompisar

Kompis Sverige betyder för mig många kompisar som står omkring mig och sträcker ut en hjälpande hand vilken stund som helst. Kompis Sverige kollar inte på mina etnicitet, nation, modersmål och utseende, den vill bara hjälpa och anpassa mig till ett samhälle och visa vad roligt man kan tillbringa sin fritid. Kostnad 500kr medlemmar i FUB.


Program finns längst ner på sidan. Jag har en pappa till mina barn, jag har även mor- och farföräldrar, syskon.

Jag har inga problem att träffa kompisar utan barn på stan, både dagtid på helger och på kvällar mitt i veckan. Kanske man kan skaffa internetkompisar som man kommunicerar på valfritt vis och träffas någon gång irl? Första gången ni träffas är någon från Kompis Sverige om det är praktiskt möjligt. Annars hjälper vi till att hitta en tid och plats där ni kan träffas första gången. Därefter bestämmer ni själva när ni ska ses nästa gång och vad ni vill göra.


Som kompis skulle jag säga att jag är rolig, pratsam, förstående och alltid med på att göra nya saker! Jag gillar även att spela, och ser ofta på serier, om det är något du också tycker är skoj vore ju det utmärkt. Vill hitta lite nya vänner för att umgås och träffas för att fika eller snacka om allt, jag är en trevlig, rolig, omtänksam, pratgla alltid glad oavsett och är ärlig av mig, jag gillar ärliga människor och som man kan skämta.

Där spelar han bland annat fotboll och kan träffa nya och gamla vänner. Amie Sundström är Stockholms äldsta kvinna och tidigare i veckan fyllde hon 1år. Vår reporter Carolin Björnerhag och fotograf Daniel Gökinan åkte hem till. Mindre tid att träffa nya vänner i vuxen ålder – När man blir äldre är inte flödet av nya människor lika stort, samtidigt som tiden att träffa människor blir mindre.


Det är nog också så att om man träffar någon som är väldigt trevlig, så tror man att den personen redan har massor av vänner. Vi känner alla någon gång behovet av att träffa nya vänner. Flytt till ny sta singel när alla andra är i en relation, först i kompisgänget att få barn – anledningarna kan vara många.


GoFrendly är appen för dig som vill hitta nya vänner. Något annat som gör det svårt att hitta kompisar är att människor ibland beter sig oschysst mot varandra. Det är tyvärr vanligt i de flesta sammanhang där man behöver träffas och fungera i grupp, till exempel på skolor, jobb, om man håller på med sport eller är med i en förening. SM jag träffade mest nya kompisar och tävlade tävla tsm med dom) 3. Kanske träffar du någon med exakt samma specialintresse som du själv har!


Men kom ihåg att om ni träffas irl att altid träffas på en plats där det finns andra människor runtomkring och att berätta för dina föräldrar eller någon annan vuxen om var du är och vem du ska träffa. Vill du träffa nya kompisar men är lite osäker på hur du ska göra? Här delar Sabina Decireé med sig av sina bästa tips på saker du kan göra - och ställen du kan vara på - för att lättare träffa nya människor.


Hos oss möter du människor i olika åldrar med skilda kulturella bakgrunder, livssituationer och förutsättningar.

Träffa våra kompisar , för fler upplevelser och möten mellan människor. Kulturkompis bidrar till uppfyllandet av de globala målen för hållbar utveckling och. En annan anledning till att inte vilja ha kompisar när man har Asperger är att man inte har någon energi kvar för att träffa andra. En annan anledning kan vara att man tidigare blivit lurad eller sårad av någon man trodde var en kompis , och därför är rädd för att även nya vänner ska behandla en illa.


Vän i Umeå låter dig träffa många spännande människor från olika kulturer. Vi pluggade ihop och hängde efter skolan. Hon hade andra kompisar också och vi var nog inte bästa vänner.


Vi bor långt ifrån varandra nu och har inte setts på år. Vi rings iblan men det är inte så att jag kan prata med henne om allt. Sedan jag bildat familj har vi flyttat en del på grund av min mans arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg