onsdag 10 januari 2018

Transor i malmö

Billigt Bilsemester till Malmö med halvpension. Boka ditt boende idag och spara pengar - Se våra erbjudanden här! Upp till rabatt i Malmö. Missa inte chansen, boka nu!


Transor i malmö

Föreningen växer så det knakar och nya vänner kommer till på snart varje träff. Vi har funnits i Malmö i år och sedan år har vi ett eget stort bra hus med rum på ca 2kvm i centrala Malmö och hela huset är vigt för er som vill träffas och ha sex och njuta. Alla vet att klientelet i Malmö är inte så nogräknat, vi har vår beskärda del av rövhål där, vilket jag tycker borde återspegla sig i kroglivet. Nu är det snart år sen jag var ute i Malmö och undrar då följande: Jag har lite av av fäblesse för det slitna och trötta.


Jag älskar det som är fult och uttjänt. Today known as the latest and probably hottest edition of cutting-edge electronic music events in southern Sweden. We focus on showcasing noncommercial electronic music acts both from the international scene and from the local underground.


Transor i malmö

Klubb-battle i Malmö i helgen. Det blev dramatiskt förra helgen då Wonk och Deep separerade. Ett resultat blev att Malmö nu har två gayklubbar igång den här helgen. RFSLs ordförande Lucas står värd på Deeps nya hbt-hak Club Divine, och på fredagskvällen har Lick It-konceptet på Hipp slagits ihop med Wonk. Jag heter Sara Lund - åtminstone ibland!


Annars heter jag Claes Schmidt. Jag inspirerar, föreläser och diskuterar de normer och värderingar som styr våra liv och. Sunkställe, men det är klart man ska aldrig säga aldrig. Taboo har väl inga gloryholes nuför tiden?


Dom har väl bara runkbås. Hit vänder du dig som transvestit! Jag har i tidigare krönikor talat om hur man kan komma ut som transvestit ensam. Det trevligaste är dock att träffa.


Guiden till Stockholms nattliv för en mognare publik uppdateras löpande. Kom gärna med tips om du vet någon riktigt bra nattklubb som passar äldre i. Vi har inga egna lokaler utan alla träffar sker hemma hos, eller i lånade lokaler. För att alla ska få bättre kontakt håller vi löpande pubmöten eller fester i Stockholm, Göteborg, Malmö och på andra platser så alla kan träffas på neutral mark innan man bjuder hem varandra. En medelålders man upptäcker sin transidentitet och hamnar i en kris som leder till ett helt nytt liv. Köpenhamn blir frihetens ort, där nya vägar prövas och nya bekantskaper väntar.


Men det är en kluven tillvaro. Transport på direkten. En av flickorna ger honom småningom en plastpåse med ögonskuggor, kajalpennor och mascara, som hon själv inte längre har användning för.


På min klubb skulle gamla och unga, hetero, gay och transor , kunna ha kul tillsammans, säger Hector när vi träffas på hans kontor vid Gustav Adolfs Torg. Kan det bli värre, säger Julia och skrattar högt. I Malmö finns skammen och sorgen, och snart är det gamla livet omöjligt att upprätthålla. Första året var det fyra transor som åkte runt i Malmö på ett lastbilsflak. Jag minns att jag var lite räd säger Kim Rosenbäck, ledamot i styrelsen för RFSL Malmö.


Då, för år sedan, stod Kim vid vägkanten och tittade på den första trevande regnbågsparaden. Nu är han med och arrangerar årets jubileumsfirande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg