måndag 15 januari 2018

Skapa ett microsoft konto

Välkommen till Naturkompaniet! Gör vardagen till ett äventyr! Så här skapar du ett nytt Microsoft-konto för att använda Microsofts tjänster. Logga in med ditt Microsoft-konto.


En plats att sköta allt på. Genom att fortsätta navigera på webbplatsen godkänner du denna användning.

Denna webbplats använder cookies för statistik, anpassat innehåll och annonser. Och om det behövs kan du ge det kontot administratörsbehörighet. Ett offlinekonto är bara en annan term för lokalt konto. När du loggar in på ditt Microsoft-konto får du ett åtkomstpass till Microsofts tjänster.


Med Microsoft -kontot kan du hantera allt från en plats. Jag skapade ett Microsoft-konto som jag kunde koppla till ett XBOX- konto jag har. Men jag råkade skapa ett nytt XBOX- konto kopplat till det nya Microsoft -kontot, så då kunde jag inte koppla mitt vanliga XBOX- konto till Microsoft. Då jag läste att man inte kunde radera ett XBOX- konto så fick jag radera mitt Microsoft-konto.


Ta bort Microsoft account från Windator.

Så skapar du ett lokalt användarkonto i Windows 10. Windows vill helst att du loggar in med ett Microsoft-konto , men du kan välja ett lokalt konto som bara finns på den aktuella datorn istället. Svep in från skärmens högerkant, tryck på Inställningar och Ändra datorinställningar. Skapa ett Microsoft-konto.


Om du använder en mus pekar du i det nedre högra hörnet av skärmen, för pekaren uppåt och klickar på Inställningar och sedan på Ändra datorinställningar. Tryck eller klicka på Konton och sedan på Andra konton. När du skapar ett Microsoft-konto kan du välja att logga in med det e-postkonto du för närvarande använder.


Vi rekommenderar att du använder ett e-postkonto som du ofta bevakar. Du behöver åtkomst till den här e-postadressen för att logga in på Xbox-konsolen. Skriv helt enkelt in e-postadressen i fältet så hjälper vi dig genom resten. Vad är ett Microsoft-konto ? Ett Microsoft-konto är en e-postadress och ett lösenord som används med Outlook.


Om du inte har något Microsoft-konto kan du skapa ett. Registrera dig kostnads fritt. Välj skapa ett Microsoft-konto. Ange din e-postadress och det lösen ord som du vill använda och välj Nästa. Ta reda på fördelarna med att skapa ett Microsoft-konto för varje medlem av din familj så att de kan ta del av Xbox One-upplevelsen.


Kom igång med månaders kostnadsfria tjänster och 2USD i kredit.

Kan någon förklara vad det är för nytta med ett Microsoft konto ? Jag är van vid att vissa program och funktioner har ett användarnamn och ett lösenor till exempel mitt mailkonto. Men nu ombeds jag allt oftare att logga in med ditt Microsoft konto. Jag vet inte vad det är och jag vet inte varför jag behöver ett sådant konto. Tyvärr kan man inte göra ettt lokalt konto till ett Microsoftkonto , vad du kan göra är att logga in med ett Microsoft konto och sedan flytta över filerna från ditt lokala konto till ditt Microsoft konto. Samma princip fungerar om du skapar ett nytt lokalt konto och sedan flyttar över filer till den.


Att ha ett Microsoftkonto till datorn är egentligen bra, då kommer du åt Windows Store, OneDrive m. Men annars logga in på ditt lokala konto , för det är väl kvar, och ta sedan bort det andra. Du kan använda ett Outlook. Om du har ett verifierat alias du vill göra till primärt väljer du Använd ett befintligt alias och väljer önskad e-postadress från menyn.


I annat fall går du till steg för att lägga till eller skapa ett nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg