tisdag 9 januari 2018

Första pussen

Theodora Larsson får första pussen i kvällens avsnitt av ”Ensam mamma söker”. Uppe på ett slottstak, i regnet med bubbel och jodgubbar får hon en puss av Anton. Jag hade hela munnen full av jordgubbar.


Jag vill pussa en i klassen, men vet inte hur man ska göra”. Den här Kompistorsdagen har 10-åriga Milo hört av. Idag kan jag stolt meddela att jag fick min första riktiga puss utav Wilgot.

Gick in till honom i morse då han hade vaknat. Roligt att just DU hittat hit. Josephine heter jag som skriver. Elsa, gift med Magnus. Jag är en träningstokig livsnjutare.


Jo då… månader gamla har dom fått sig sin första flickvän. Samma tjejja är det också. Haha, jag har lite tråkigt så jag tänkte roa mej med denna tråd.


Vi började vår dag med att besöka Mrs Sood.

Barnhemmets föreståndare. Eller besök och besök. Det var mer av en audiens. Vi fick nådigt sitta på två pinnstolar i två timmar i ett superkallt rum medan hon pratade adoptionspolitik med oss.


På vägen hem från dagis ville han hoppa i varje puss. Säkerhetspersonal lyckades inte stoppa mannen förrän han gett Messi en kram och en puss på huvudet. Innan dess hade han hunnit med att bli varnad i slutet av den första halvleken efter en oväntad puss på halsen från argentinaren Renato Civelli. Bananexperter och medium på Första dejten.


Anna har blivit sviken av tidigare partners och vill hitta någon att lita på. Hennes dejt kallar sig för en mjuk tönt som haft det trassligt tidigare, men är nu på en stabilare plats. MALMÖ Clara och Micke Björkefall pussades för första gången till låten Utan dina andetag.


Hur gulligt kan det bli? Näe, som sagt - barns ögon ljuger aldrig! Läs även andra bloggares åsikter om puss , filmklipp.


Första numret av tidskriften Puss ges ut med en tjock svart rubrik på omslaget: ”Den deodoriserade amerikanske skunken”. Tidskriften är fylld av kraftfulla bilder i svart, detaljer i rött. Simon funderade först på att tacka nej, men ändrade sig. Efter att jag hade funderat på det så bestämde jag mig för att tacka ja.


Man vet ju aldrig hur det är om man aldrig har provat.

Simon visste inte om att hans kompisar hade anmält honom till programmet så allt kom som en chock. Bor i stort hus på landet. Har tänkt på det många ggr o ganska länge nu, varför e det så att när många av oss tjejer fött barn så ser man ut som ett ras i början.


Av de nya högmässotexterna för denna dag tar den 2:a årgången särskild hänsyn till årsskiftets betydelse. Senare fixerades dock nyårsdagen i och med införandet av den gregorianska kalendern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg