måndag 15 januari 2018

Dikt till en vän

Här sitter jag på tåget på väg hem Sittplatser som kolumner och Än sitter allihop bara och 1. Behöver du förslag för dikter om vänskap? Då har du kommit till rätt ställe. Vi har samlat flera fina vänskapsdikter.


Skicka blommor till en vän – Här hittar du bra erbjudanden.

Det finns så mycket du inte kan se. Som tanken på dig kan få mig att le. Till en vän skall man komma bjuden i medgång och objuden i motgång. Min älskade vän nu ska du få se Att du nästan alltid kan få mig att le.


Klicka här för att läsa hela dikten Underbara vän – en dikt om vänskap. Tilsammans med dig mår jag så bra, en vän som du skulle alla ha. I glädje och sorg finns du där för mig, känns så bra att jag lärde känna dig.

Så mycket roliga minnen, som verkligen värmer våra sinnen. En vän som du inte många får ha En som med glädje kan säga vad var det jag sa När jag gjort nåt dumt och hamnat i gräl Av många, knepiga och olika skäl. Dikt om vänner och vänskap?


En sorg djup för oss alla När vi tog dina händer så kalla. En mörk framtid nu här står Om inte en liten glimt av lycka vi snart får. Du har det bra där du är Med vetskap om att vi alltid håller dig kär.


Du var till oss alla en älskad vän Och en vacker dag så ses vi. Ha en underbar födelsedag! Jag önskar dig en mycket trevlig dag! Min födelsedagsönskan är att du skall fortsätta att njuta av ditt liv, din lilla livsnjutare!


Grattis på födelsedagen min underbara vän , du är en stjärna och jag älskar dig. Din födelsedag är den första dagen på ytterligare en 365-dagars resa. Här kan du läsa dikter och minnesord till begravningar. Det är våra utvalda förslag som är fria att användas.


De kan läsas vid själva begravningen eller skrivas i dödsannonsen. Det kan också vara ord till tröst och stöd i din egen sorg.

Det är enskilda som skrivit dessa minnesord eller kända poeter som skrivit dikter. Min svågers bror gick bort i söndags natt och jag känner att jag vill skriva något vackert. Men just nu står det helt stilla.


Här är några av mina dikter (finns också tryckta på kort). Så kom den dagen Då du tog de sista andetagen. Om de används vill jag att mitt namn finns med som författare. EN VÄN - av Siv Andersson En vän kan bejaka och skärpa alla sinnen.


Hon delar gärna tankar, drömmar och minnen. Hon lyssnar och besvarar och vågar alltid fråga, och när du är rädd kan hon få dig att våga. Varje år till denna dag Mer eller mindre skriver jag. En liten söt och rimmande rad För att du skall bli så glad. En dikt till en vän Jag sådde några blommor en för varje vän.


Jag tror att de var fyra och särskilt minns jag en. Det blev sen höst och vinter och blommorna de dog, men på våren kom de åter men bara tre stod kvar och log. Hedra minnet av en vän eller anhörig som gått bort.


Här har vi samlat passande minneshälsningar, verser och dikter till begravningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg