fredag 14 april 2017

Störst av allt är kärleken

Hos oss kan ni enkelt boka ert hotellpaket med biljetter till föreställningen. Vet inte vad du vill uppleva? Hitta evenemanget som passar dig. Störst av allt blir teaterföreställning.


Ett citat av Augustinus fångar väl vad Wilfrid Stinissen säger om vår längtan efter att älska och att bli älskade. Vårt behov av kärlek är gränslöst.

Vårt liv kretsar kring kärlek , en stor del av våra plågor är kärleksplågor. När sociala medier fungerar på det sätt som skett i fallet Angelo – ja, då är sociala medier helt oslagbara. Visst, det förekommer både hat, hot och elakheter på nätet. Någ-ra rader tidigare står det: Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den. Och om jag har profetisk gåva och känner alla hemligheterna och har hela kunskapen, och om jag har all tro så att jag kan förflytta berg, men saknar kärlek , är jag ingenting.


Och om jag delar ut allt jag äger och om jag låter bränna mig på bål, men saknar kärlek , har jag ingenting vunnit. Kärleken är tålmodig och god. Den är verkligen bäst i alla kategorier.


Det är en skitbra bok.

Men nu består tro, hopp och kärlek , des­sa tre, och störst av dem är kärle­ken. De kommer förevigt bestå dessa tre: Tro, hopp och kärlek. Men störst av allt är kärleken. De små förälskelserna är som vaccin mot den stora kärleken. Särskilt gärna köpte jag de böcker som Bo Cavefors hade gett ut på 60-talet.


Snygga ban med hårdkokta intellektuella klassiker, litteraturkritik, filosofi, strukturalism, marxism och annat, som jag läste med varierande intresse, men med en känsla av att detta är nödvändigt att ta del av , för att lära sig tänka på allvar. Plötsligt bildades det något som liknade en stor implosion. En implosion är motsatsen till en explosion.


Allt jag kunde se i den här dalen revs av som en matta och tog fäste uppe på himlen. Allt centrerades och skapade ett öga på himlen. Av tron, hoppet och kärleken. Av dem är kärleken störst.


Men också större än makt och rikedom. Kära Madeleine och Christopher! En hel dag för ett helt liv. Denna dag flödar över av skönhet och glans, av glädje och feststämning, och allt detta för er skull, och som ni också vill dela med er.


Våra väggord är speciellt framtagna för att enkelt kunna placeras på de allra flesta ytor såsom väggar, möbler, fönster m. Väggordet är tillverkat i självhäftande vinyl av god kvalitet.

Monteringsanvisning medföljer där vi förklarar i både bild och text hur väggordet sätts upp. Som vill vara med och dela vår glädje och få vara med längs vägen på livet. Så tacksam över livet!


Livet med honom, livet med våra fina vänner, livet med vår familj - det är ett liv rikt av kärlek för mig. De hade kunnat ge henne Augustpriset direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg