onsdag 12 april 2017

Korta dikter om kärlek

Tänk om det fanns en god karamella, som gjorde alla människor snälla. Varje gång de åt en bit, lät de bli att snacka skit. Kan ingen göra klister så att inga nerver brister, och lagar synen på en del som bara ser andras fel.


Vi har samlat flera dikter om kärlek. Skicka kärleksblommor med blomsterbud – Här hittar du bra erbjudanden.

Korta dikter om allt från kärlek , längtan och vänskap till sakna olycklig kärlek och sorg på både engelska och svenska. Kärleksdikter - kärleksverser - dikter om kärlek. Strunta i om bilen fastnar i trafiken eller om prästen verkar vara svårt förkyld. Ni ser varandra - och allt annat blir utan betydelse. Inriktning: dikt om kärlek , dikt på alla hjärtans dag, dikt till min älskling, kärlek dikt , kärleks dikt , kärleksdikt, kärleksdikt till honom, till min älskade.


Den sveper med sig min längtan, min kärlek och en kyss. Blåser vidare längs järnvägar, skogar och hav in genom ett fönster. Smeker din kind och du känner min längtan, min kärlek och min kyss.

I vindarna finns vi, i längtan, i kärleken och i kyssarna. Dikten är nog mest känd för sin första del ”Vara vit mans slav” – men ställd bredvid sin andra del, som handlar om den vita husbonden, blir det en dikt som snarare handlar om tvåsamhetens omöjlighet. Den börjar så här: Den som finge sticka från gumgnäll och köld. Men nä: man är för hämmad!


Så långt bort så kort bit för längtan i mitt hjärta. Ditt ansikte är så vackert. Dina ögon tindrar, som stjärnor på himlavalvet. Citat om hur kärlek känns.


LÅT KÄRLEKEN FLÖDA Livet är kort så kyss väldigt sakta skratta med ditt hjärta Låt kärleken flöda Livet är kort så kyss väldigt sakta skratta med ditt hjärta Låt kärleken flöda Låt kärleken … Skriven av: Bo Grapenskog. Det är så sant Det som står skrivet i stjärnorna. Det var inte meningen att skrämma. En vacker dikt till din älskade på Alla Hjärtans Dag.


Ett perfekt sätt att uttrycka din kärlek och uppskattning för din älskade på Alla hjärtans dag är med en kärleksdikt. Antingen du använder dikter från kända poeter eller själv skriver några rader, kommer en dikt att få din älskade att känna sig speciell och omtyckt. Inom kort finns boken att beställa i Viberg förlag bokhandel och hos Adlibris.


Dikter om barnen, kärleken och livet.

Ofta handlar kärleksdikter om kärleken mellan en man och en kvinna, men en dikt som jag fastnade för häromdagen var Till Eva av Sonja Åkesson. Den handlar om starka vänskapsband mellan två väninnor. Jag vet inte om det finns något recept men i regel är inte första impulsen är att skriva en kärleksdikt om man är lyckligt kär. Behöver du förslag för bröllopsdikt? Då har du kommit till rätt ställe.


Kolla också: Bröllopskort text.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg