fredag 18 mars 2016

En text om kärlek

Jag vill så gärna skicka en text till dig, en text om världens vackraste pojke som kanske med flit har slitit ut mitt hjärta och stampat på det. Ingen av mina vänner förstår eller bryr sig ens om att försöka ta reda på hur det är, och jag tror jag blir galen över att inte ha någon som kommer med en påse godis, kliar mig på. I hans ögon är du perfekt precis som du är. Leonard Cohen tycker jag också beskriver kärlek bra i sina texter.


Nej, det har jag inte.

En kärleksdikt kräver just det, att man skriver om sig själv. Den må växa och gro som en kärleks bro. Måtte denna dag bli perfekt - eller åtminstone tusan så nära! Därför brukar jag initialt undvika ordet och istället prata om några rader om , en kort beskrivning eller beskriva en bild av ett ögonblick när eleverna ska träna på att skriva just dikter.


Strunta i om bilen fastnar i trafiken eller om prästen verkar vara svårt förkyld. Titta på klippet Barn om kärlek. Eleverna tänker enskilt 2-minuter på: Vilka sorters “ kärlek ” pratar barnen om ?

Citat om att kärleken övervinner allt. När man hittat helt rätt. Prrcis så som du hjälper tjejer varje dag. Kärleken har inga gränser. En man vill alltid vara en kvinnas första kärlek - en kvinna vill alltid vara en mans sista äventyr.


Oscar Wilde En man är som regel en kvinnas säkra byte långt innan han själv har en aning om det. Walter Winchell Ett hjärta som älskat är alltid ungt. En del lockar med paradiset och en himmel som alltid är blå Men jag har en evig kärlek som alltid kommer att bestå. Berätta om vad det innebär att tycka om och bry sig om någon annan.


Uppsatsen får bygga på något du själv varit med om , läst eller hört talas om. Men kärleken tar inte alltid slut samtidigt hos två förälskade. För kärlek ska vara sådär enkelt och äkta. Det ska gå och bara känna direkt, om det är ment.


Get known every word of your favorite song or start your own karaoke party tonight :-). Sten en sång om kärlek lyrics. Hermans hemlighet, Stian Hole – om vänskap och kärlek i unga år.

Nilla och jag, Thomas Tidholm – om vänskap och saknaden av en bästa vän. Elefanten undrar, Leen van der Berg – om eviga frågan vad kärlek är och varför en del missar den. Anton och sorgens pil, Katrine Marie Guldager – om att längta efter en frånvarande förälder.


Behöver du förslag för kärleksdikter? Då har du kommit till rätt ställe. Vi har samlat flera dikter om kärlek. En radikal förändring sker redan efter några månaders relation. Vi blir gladare, mer positiva, tryggare och en trevligare person att vara tillsammans med.


Ibland funderar jag på om man kanske borde ge det en chans. Att Komponera en blomma. Människor vill alltid ha sina nära och kära att veta hur mycket de älskar och saknar dem.


Om du är trött på de gamla kärlek meddelandena, kanske du vill kolla in följande nya kärlek meddelanden. Det är hur människor visar sin kärlek. Meddelanden om kärlek Del 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg