fredag 26 oktober 2018

Dikter om olycklig kärlek

Vet inte om du kommer att hänga ut mig på grund av dessa ord och det var nog aldrig meningen att orden skulle hamna i dina händer men jag känner att jag inte har så mycket mer att förlora nu. Jag behöver få ut det jag känner, söker en väg ut ur detta tomrum, behöver känna igen, behöver hitta glädje igen och är just nu vilsen. Om kärleken starkast i världen är.


Hur ont har jag då gjort dig om du behandlar mig såhär. Jag kan ändra på vartenda cell i kroppen min. Om det är vad som krävs för att få vara din.

Jag lovar att jag alltid kommer finnas här. Allt jag önskar är att du älskar mig. Om du någonsin kan hålla mig kär.


Du sårar mig rätt mycket under dessa tider, det ända jag nu gör är att jag lider. Jag känner att jag älskar dig, undrar om du känner samma sak för mig. Livet blev mycket bättre när jag lärde känna dig, fast mina vänner säger nej. Jag har skrivit så många texter om olycklig kärlek att jag ibland tänker att jag nog inte kan skriva mer om det. Att jag har på något vis sagt allt jag i varje fall själv kan säga om det.


Fast, hoppas inte det.

Vi har samlat flera bra citat om olycklig kärlek. Citat om olycklig kärlek. Alla lyckliga familjer liknar varandra, varje olycklig familj är olycklig på sitt eget sätt. Lev (Leo) Nikolajevitsj Tolstoj. Bekrivning av en olycklig kärlek : som att försöka nå en träbit i vattnet, men man når inte riktigt fram och ju mer man plaskar.


Kategori: Olycklig kärlek. Hoppa till navigering Hoppa till sök. Sidor i kategorin Olycklig kärlek. Frustration att vi inte förstod varandra och den ohälsosamma relationen. En man som når ett främmande land och söker kärlek och trygghet misslyckas.


Då kvinnan i hans drömmar är lika vilsen som han. Jag är glad för det fina vi hade, det kommer jag aldrig glömma. En kärlek är alltid en kärlek och den dömmer man aldrig.


Ofta handlar kärleksdikter om kärleken mellan en man och en kvinna, men en dikt som jag fastnade för häromdagen var Till Eva av Sonja Åkesson. Den handlar om starka vänskapsband mellan två väninnor. Jag vet inte om det finns något recept men i regel är inte första impulsen är att skriva en kärleksdikt om man är lyckligt kär.


Min Kompis är deppig och behöver hjälp med en dikt. Jag har lovat att hjälpa henne men jag var inte så klurig som jag trodde.

Någon här inne som kan fina dikter eller kan tipsa om någon? Vill ha hjälp med korta dikter (SVENSKA) Som handlar om Olycklig kärlek. Eller korta förklaringar om att man tycker om en person. Dikter om kärlek – Dikt av 34. Av alla dessa mänskor är du just den jag vill ha.


Du ger mig ljus och glädje, du får mig att må bra… Ja, för allt min kärlek rymmer finns inte nog med ord. Följa varje linje av din vackra kropp, hela tiden översköljas av oemotståndliga impulser att vilja röra vid den. Men varför vill du inte bli min ? För att älska och att.


Varför kan inte mina känslor vara besvarade ? Jag vet att hon gillar dikter skarpt, hon skickade mig en som hon hade skrivit själv när vi var på bättre fot. Så jag vill vill överglänsa henne eller något antar jag. Den hon skickade var dock inte lik bra som min, om jag får säga min subjektiva mening.


Har skickat henne dikten nu, får väl se om det gör någon skillnad. Hon stod där vid de gamla buckliga skåpen och skrattade åt något någon oviktig person hade sagt. Hennes honungsblonda hår låg som alltid lika prydligt och perfekt på axlarna. Hon var perfektionens förebild. Det var sådan hon var, Eleanor Sande.


Strunta i om bilen fastnar i trafiken eller om prästen verkar vara svårt förkyld. Ni ser varandra - och allt annat blir utan betydelse. Här kommer våra fem steg om hur man kan hantera obesvarad kärlek : 1. Fundera på om du går igång på olycklig kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg