tisdag 24 oktober 2017

När ska jag ta graviditetstest

Nätets bästa priser på godkända självtester. Handla idag med fri frakt! Köp Graviditetstest här. Fynda bland Exklusiva Varumärken. Drogtest, clamydiatests,m.

Misstänker du att du är gravid så bör du ta ett graviditetstest. När kan man då göra ett graviditetstest ? Många vill göra ett gravtest så tidigt som bara möjligt. Gör du testet för tidigt så finns det dock en risk för att testet visar ett felaktigt resultat.


Vänta till mensen uteblivit innan du gör ett graviditetstest. Så om du exempelvis väntar din mens den 15:e i månaden kan du testa så tidigt som den 10:e. Ta hjälp av vårt användbara beräkningsverktyg ” När du ska testa” för att ta reda på när du kan testa med Clearblue Early Detection graviditetstest – som ger dig resultat tidigare än alla andra test.

Det är väldigt olika från kvinna till kvinna, och det kan också variera från graviditet till graviditet. Generellt kan man säga att chansen för att se ett positivt resultat på graviditetstesten är större ju tätare på den förväntade menstruationsdagen man testar, eller om den dagen redan har. Dessa frågor om när man egentligen ska testa ställs väldigt frekvent, och det är inte konstigt.


För visst vill man vänta lite längre så att svaret blir tydligt…men visst kryper det i fingrarna samtidigt? Ett graviditetstest tas då för att man ska vara helt säker på att man inte är gravid innan behandlingen eller undersökningen. Läs mer om när man ska ta ett graviditetstest här. Ska jag använda morgonurin när jag testar?


När på dagen ska man ta graviditetstestet ? Du bör ta graviditetstestet när konsentrationen av hormonet hCG är så hög som möjligt. Morgonurinen är bäst att använda vid ett graviditetstest just för att konsentrationen då är högre. Att använda morgonurinet är viktigast under tidig gravidietet.


Vad ser ett negativt graviditetstest ut? Om testresultatet är svagt eller svårt att läsa, betyder det att jag inte är gravid? Hur lång ska testet ta sig till jobbet? Vad om det inte finns några linjer synliga överallt om graviditetstestet ?

Vad ska jag göra om jag är gravid? Jag hade ägglossning i torsdags och vi hade sex två gånger. Nu är jag antagligen jättetöntig men jag inbillar mig saker, att jag känner att nåt är på gång och allt vad det är, haha, så nu måste jag testa mig för att få svart på vitt om det hänt nåt. Men hur tidigt kan man ta ett graviditetstest ? För att förtydliga så vill jag absolut inte ha barn just nu, fel tidpunkt och fel man. Hade oskyddat sex i höstas och tog dagen efterpiller men eftersom min mens hoppat en aning så ska jag ta ett test för att utesluta.


Så gott som alla tester visar ett säkert svar samma dag som mensen skulle ha kommit. Nackdelar med att ta ett graviditetstest tidigt. Den största nackdelen med att ta ett graviditetstest för tidigt är att det kan testas fel.


I så fall får du alltså ett falskt negativt svar, även om du har precis blivit gravid. Från kr - Alltid Fri Frakt. Om du misstänker att du är gravid eller vet med dig att du har haft oskyddat sex kan du ta ett graviditetstest efter bara någon vecka. Vissa test kan visa att du är gravid redan efter en till två veckor. Vilket graviditetstest ska jag välja och hur tolkar jag det?


Så trots att det finns så många olika test att välja på så kan du i lugn och ro fundera över vilket utförandesätt, tolkningssätt och pris du föredrar. Man kan som tidigast få ett positivt graviditetstest på urin dagar efter ägglossning. När ska jag göra graviditetstest ? Hejhej, detta känns urfånigt, men jag tänkte att här finns en massa mammor som kan detta. Det finns olika sorters tester som är olika känsliga och kan ge svar olika tidigt. Om du inte vet när mensen ska komma kan du lita på ett graviditetstest tre veckor efter ett oskyddat slidsamlag, eller ett försök till befruktning.


Hur tidigt ska man ta graviditetstest efter det? Står inte: Har fortfarande liknande mensvärk därnere. Jag och han vill att jag ska ta ett graviditetstest och se om pillren verkligen fungerar men när ska jag ta testet? Lotta Sjöblom, barnmorska och sexualrådgivare, svarar Det lönar sig inte att göra ett graviditetstest före mensen är åtminstone 1-veckor försenad.


När man äter p-piller kan det ibland vara svårt att veta när man. Jag hoppas att denna korta artikel har erbjudit bra och nyttig information som du kan få användning av mär du ska utföra dina tester hemma. Vänligen lämna en kommentar helt gratis nedan om du har någon form av frågor.


Flera vanliga misstag kvinnor gör när de gör graviditetstest är att de glömmer att använda dagens första urin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg