tisdag 9 juli 2019

Svenska dikter om kärlek

Under år har Termo Original haft fokus på att utveckla dom bästa tänkbara underställen. Material som passar dom skandinaviska årstiderna och det varierande klimatet. Och som en kvinna satt. Sidor i kategorin Kärlek Följande 1sidor (av totalt 140) finns i denna kategori. Strunta i om bilen fastnar i trafiken eller om prästen verkar vara svårt förkyld.


Ni ser varandra - och allt annat blir utan betydelse.

Om du inte vill vara anonym kan du registrera eller logga in. Det blåser ibland i det liv som är vårt, när kraven är många och tempot känns hårt. Då är det viktig att ha en kamrat som använder orden till annat än tjat. Men om man vill göra tillvaron rik behövs både kärlek och ljuv romantik. Någon som inser hur just jag mig känner, någon som gör så att.


Frustration att vi inte förstod varandra och den ohälsosamma relationen. En man som når ett främmande land och söker kärlek och trygghet misslyckas. Då kvinnan i hans drömmar är lika vilsen som han.

Jag är glad för det fina vi hade, det kommer jag aldrig glömma. En kärlek är alltid en kärlek och den dömmer man aldrig. Vi har samlat flera dikter om kärlek.


Kolla också: Alla hjärtans dag, text – Kärlekscitat – Bröllopstelegram – Humoristiska bröllopstelegram – Bröllopsdikter – Presenttips till pojkvän – Presenttips til flickvän. Skicka kärleksblommor med blomsterbud – Här hittar du bra erbjudanden. Ofta handlar kärleksdikter om kärleken mellan en man och en kvinna, men en dikt som jag fastnade för häromdagen var Till Eva av Sonja Åkesson. Den handlar om starka vänskapsband mellan två väninnor. Jag vet inte om det finns något recept men i regel är inte första impulsen är att skriva en kärleksdikt om man är lyckligt kär.


Vi delar en kärlek som är så fantastisk och så djup att bara tanken på min man, hans leende, hans promena. Det var för längesen men att andas är ännu svårt. Från den gång du tog min hand och höll i hårt. Välj några dikter eller sånger som handlar om kärlek , till exempel Utan dina andetag, Min älskling, du är som en ros eller För kärlekens skull. Det svenska språkets bevarande och utveckling är oerhört viktigt.


Kärleken till språket är något vi för vidare till kommande generationer. Jag samarbetar även med och publicerar dikter , noveller, artiklar och berättelser från andra skribenter. Kanske du vill publicera dig och börja din bana som författare här!


Citat om hur kärlek känns.

Kärleken är långt mer än man tror försiktig, skeptisk och obarmhärtigt klarsynt. Kärlek trygghet och känslan av lycka, ja min älskling det är livet kan man tycka. Man älskar, det är allt. Du är mitt allt mitt hjärta min kärlek min själ utan dig vill jag inte vara här.


Vill leva resten av mina dagar vid din sida å låt denna ring bevisa hur mycket jag uppskattar din kärlek närhet och känslan av lyckorus ja älskade, du har fyllt mitt krus. Dikter om vänskap – Dikt av 12. Som tanken på dig kan få mig att le. Så mycket jag vill att vi ska göra.


Det finns så mycket du inte fått höra. När jag tänker på dig så blir jag glad. En vän som du är värd så mycket för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg