onsdag 13 mars 2019

Korta svenska dikter

Hoppa till navigering Hoppa till sök. Sidor i kategorin Korta dikter Följande sidor (av totalt 24) finns i denna kategori. Tåget rullar förväntansfullt Nya upplevelser väntar resande.


En man hälsar och stämplar punkt till punkt Tåget stannar som en. Dikter är bra för god hälsa.

Poesi är hur bra som helst för dig och din hälsa. TV gör dig dum i huvudet. Jag gillar dig Jag gillar oss Jag gillar allt Som har med Livet att göra Förstås. Vissa dagar är så bra.


Behöver du förslag för kärleksdikter? Då har du kommit till rätt ställe. Vi har samlat flera fina och vackra dikter om kärlek. Här finns poem sorterad efter olika teman.

En persisk dikt fritt översatt till svenska av Narges Sadeghi. Vackra julverser, juldikter, jul poesi, julrim och jul lyric till dina julkort, julhällsningar och julklappar. Trevlig text till en god jul hälsning, rim och ramsor. Korta dikter om allt från kärlek, längtan och vänskap till sakna olycklig kärlek och sorg på både engelska och svenska.


Den börjar så här: Den som finge sticka från gumgnäll och köld. Men nä: man är för hämmad! Skicka blommor till en vän – Här hittar du bra erbjudanden.


Det finns så mycket du inte kan se. Som tanken på dig kan få mig att le. Allt du behöver för att gratulera - vackra grattisdikter, gratis animerade elektroniska kort , utskrivbara kort , animeringsbilder.


När jag ser dig skiner du som en sol bara för att du är så cool. Dina läppar är så varma att jag smälter med detsamma. Att ge dig en kram är det bästa med dan.


Tänk att få ett helt stort rum helt fyllt med arabicum. Sötat, saltat, fyll din kvot här med denna unika rot. Tycker du om att läsa dikter så har du kommit rätt, här kan du även skicka in din alldeles egna dikt.


Hej och välkommen till sajten kortadikter.

Detta är en sida för dig som söker dikter och kortare texter för exempelvis födelsedagar, högtider eller bara till din älskade. Medan moderna poeter tenderar att böja reglerna och bryta de former som skapats av klassisk poesi blir de populära och därför ekonomiskt framgångsrika. Hur länge lyckas denna framgång – ingen vet. Du kan alltid njuta av klassiska poetiska verk.


Enkelhet, tydlighet, perfektion av dikter öppna för våra läsare. Alla roliga dikter samlas här. De flesta är rätt korta , och inte så där jätte jätte mogna. Och därför är det inte så svårt att räkna ut att det är Farbror Torsten som skrivit alla. Juldikt – Dikt av 16.


Brinn, du julens stjärna, lys min bardoms stig. O, så gärna, gärna ser jag upp till dig, som jag förstode, liten liksom jag var också den gode Frälsaren en dag. Och så sken du redan på hans krubba klar, och så sken du sedan allt till våra dar.


Av: Zacharias Topelius. Esaias Tegnér roades redan som ung av att skriva rim, vilket han menade gav honom en språkligt teknisk färdighet. Han försökte tidigt att vinna olika utmärkelser och priser, och skickade in sina dikter bland annat till Svenska Akademiens tävlingar.


Artiklar i kategorin Svenska dikter Följande 1sidor (av totalt 109) finns i denna kategori.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg