fredag 7 december 2018

Dikter i sorg

Populära begravningsdikter till ceremonin. Dikter till begravning om sorg och död. Vi hjälper dig hitta personliga minnesord vid begravning. Hoppa till navigering Hoppa till sök.


Sidor i kategorin Sorg Följande sidor (av totalt 7) finns i denna kategori.

Alla sörjer – dikt om sorg. En dikt av Barbro Lindgren: Djupt, djupt inne i sorgens mörker, glimtar en annan sorts glädje fram, en allvarligare glädje, i grunden besläktad med sorg. Den som inte har sorgen.


Smärtan och försoningen. Och dikten växer bara. Döden betyder ingenting. Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum.

Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande. Kalla mig vid mitt vanliga namn. Tala till mig sådär som Du alltid gjort. Ditt tonfall, Håll sorgen borta från Din röst. På grund av upphovsmannarättsliga skäl har vi varit tvungna att ta bort verser och dikter förutom nedanstående där författarna givit sitt tillstånd.


Denna dikt är hämta med tillstån ur boken ”Sakna dikter ur sorgen ” av Ewa Åkerlind. Visa ditt deltagande med kondoleansblommor – Här hittar du bra erbjudanden. Beklagar sorgen – Kondoleanskort text Där kärleken är som störst blir också sorgen och saknaden störst.


Genom sorgens mörker lyser minnenas ljus. Det fungerar bra att skriva något klassiskt. Huvudsaken är att det blir av. Din sorg är större än ätt ord kan trösta den.


Därför sätter jag mig här,alldeles tyst,vid fönstret. Jag vet att du både vill och inte vill vara ensam just nu. Det är därför jag inte rör dig,inte håller om dig, utan bara finns här just nu till dess du själv ger mig ett tecken.

En vän som du skulle alla ha I glädje och sorg finns du där för mig Känns så bra att jag lärde känna dig Vi har så. Från gråa sorgmolnfaller mina tårars regnbara i mitt knäGynnar ingen. Begravningsverser till dödsannonser är ett fint sätt att uttrycka sin sorg. När det gick att gråta.


I vår lista med verser och dikter får ni inspiration till er annons. Sorg är som en pil, Du gör dig illa om du försöker fånga den i luften. Men om du låter den flyga klart så faller den till slut till marken.


Här kan du läsa dikter och minnesord till begravningar. Det är våra utvalda förslag som är fria att användas. De kan läsas vid själva begravningen eller skrivas i dödsannonsen.


Det kan också vara ord till tröst och stöd i din egen sorg. Det är enskilda som skrivit dessa minnesord eller kända poeter som skrivit dikter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg