tisdag 21 augusti 2018

Jag vill träffa en ny man

Jag vill träffa en ny man

Problemet är, hur ska jag någonsin våga känna tillit till en ny man ? Jag vill inte få det jag byggt upp raserat. Internetdejting är jag skeptisk till. Det känns som att av männen där bara vill ha sex. Jag är år, singel sedan år tillbaka och undrar om du har några tips på hur jag ska träffa någon.


Men jag kanske har fel? Jag bor på en liten ort och det är svårt, alla här har familj. Längtar efter sex och närhet också. Hur ska jag få det att hända?


Dels är han förbanna lessen och besviken på att jag överhuvudtaget träffat ny man , och vill att jag ska dra mig ur. Han skyller det på att han tycker att jag ska vänta tills minstingen kan börja bo hos honom också. Dels vill han inte att något utav våra barn ska vara med och träffa denna man , ifall jag nu måste träffa honom.


Funderar en hel del på hur. Den enda gången jag är barnfri är i stort sett när jag har kvällsmöte på jobbet, där utöver nån enstaka gång men mycket mycket sällan. Jag hade ett förhållande med en tio år yngre man under cirka tre års ti men han var upptagen på annat håll och jag avslutade vår relation när hans sambo blev gravid med deras första barn. Detta är snart två år sedan och under den tiden har jag inte träffat någon alls.


Jag har testat nätdejtande utan resultat. Du är klok och inte alls mesig som låtit dina barns behov styra”, svarar Idagsidans psykolog en kvinna som träffat en ny man. Jag inser att hon inte kan styra för mycket. Han är ju här för att stanna!


Blev av med jobb bostad och man efter år. Jag får börja om från början medans han bara har bytt ut mig mot en ny kvinna. Jag jobbade på hans firma därför förlora jag jobbet, vi bodde i hans fars bostad därför förlora jag den. Jag fick med mig lite möbler nu letar jag jobb, fick flytta hem till min pappa.


Jag hade allt fokus på att ta en dag i taget, att klara mig som ensam förälder. Att träffa någon ny var inget jag ens tänkte på, säger Lia Afework, 30. Livet var annorlunda nu. Hon var ensam med tvååriga dottern Julia. Ensam med en lägenhet, ensam med räkningarna, ensam med ansvaret.


Jag vill träffa en ny man

Jag frågade om hon ville följa med och spela lite golf en kväll. Och så skulle det förbli. Det blev hon jätteglad över och när vi väl var där så var det jätte trevligt.


Ungefär vecka senare så kände jag att jag bara måste berätta att jag gillar henne. Jag vet att det var för tidigt för att berätta det men jag hade ju hållit det inom mig i nästan år. Det var Håkan som ville att jag skulle inleda en ny relation för att på så vis gå vidare i livet.


Han sa flera gånger att ”du måste träffa en ny man som kan ta hand om dig”. Jag spjärnade emot och sa att det var honom jag var gift med och att jag inte behövde någon ny man vid min sida. På så sätt slipper du nöta dansgolvet klockan 0 för då är det som allra svårast för de flesta - då har man stor chans att gå på riktiga bakslag. Jag är en trevlig kille som har flyttat till Nyköping, jag söker nya vänner.


Har sambo så jag söker endast vänskap. Söker vänner för att ta en fika på stan, promenader, prata om allt mellan himmel och jor träningskompisar, gå ut. Hitta tusentals mogna singlar här tidningar med kontaktannonser.


Kanske man bara är rädd för att vara ensam, det är ju jag med. Ej heller känner jag mig redo att ta in någon ny bara för att om nu någon vill ha mig, men blir jag kär en dag så blir jag. Många vill till varje pris hitta en ny partner, helst snabbt.


Jag tror inte att du är udda. Det är nog vanligt efter ett uppbrott att inte riktigt veta vad man vill. På samma bildserie kan man se hur en polisman målmedvetet riktar en tub med pepparspray mot hennes ansikte och frenetiskt försöker träffa hennes ögon. Han kunde inte träffa rätt på långa vägar. Carola förklarar dock att hon är tveksam till nätdejting, och att hon helst vill träffa en man spontant.


Jag vill träffa en ny man

På något sätt tänker jag att man möter någon i förbifarten. Med det klart för dig har du lättare att träffa någon ny som håller i längden. Att komma över sitt ex och träffa någon ny går – men det tar kanske tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg