tisdag 14 augusti 2018

Bra bloggnamn

Det där med att skapa ett bloggnamn som ska passa en lägre tid är inte helt lätt. Du vill ju inte tröttna på det och så ska det ju skvallra lite om vad din sida handlar om. Hur väljer man ett riktigt bra bloggnamn till din blogg.


Namnet som du väljer kommer vara din adress, din “ryggrad” i bloggen. Förslag på bloggnamn – Lite tips om hur du kommer på ett bra bloggnamn. Behöver du förslag på bloggnamn ?

Har du en blogg kan det vara bra att ha ett bra bloggnamn för att lättare göra sig känd. Här kommer några tips: Tänk på vad din blogg handlar om. Kanske kan du ha ett bloggnamn som reflekterar din bloggs ämne. Skriv ner en massa tips på namn, och titta inte på listan på några timmar. Läs sen igen och se vad som känns som ett bra bloggnamn.


Ligger bra på tungan, eller hur? Ha en fråga i bloggnamnet. Det intriguerar och väcker intresse. NinasFina”, eller hur?

Ett bra bloggnamn skapar associationer – är allmänt och något som många kan relatera till. Kan ni tänka er att ”förortsfrun. Just det namnet tycker jag är ett väldigt bra namn. Det berättar om ett sammanhang, men det begränsar inte. En som handlar om min vardag, visa mina bilder och ann.


Antingen något med mitt namn (Elin) eller bara något random. Mammor tipsar om vad som fungerar bäst för att sätta igång förlossningen. Jag har haft bloggar. Livet är en dans på rosor, det gör ont när du trampar på en tagg.


Sidan sponsras av MAM. Vår namngenerator som föreslår namn från vår gigantiska databas med alla registrerade namn i Sverige enligt. Steg 2: Hitta ett bra webbhotell. När du hittat ett ledigt bloggnamn som är bra är det dags att välja webbhotell. För att göra det enkelt har jag valt ut två webbhotell som är både billiga och användarvänliga.


Det första har all information på engelska och en live-chat som hjälper dig att komma igång. Dock vet vi inte vad bloggen ska heta så därför söker jag hjälp här hos er kreativa människor. Så kom fram med fyndiga och bra förslag, den som kommer på det bästa namnet till bloggen får en fin julklapp hemskickad ! Vilket är lättare sagt än gjort.


Det som kändes bäst var faktiskt att ha namnet istället för något påhittat.

Vet inte, men jag tog en låttitel (nästan, originalet var upptaget) men nu ska jag (äntligen) ändra. Tänkte ta mina tre mellannamn, men jag vet inte om det är bra egentligen. Det ska ju vara enkelt att komma ihåg men inte tråkigt, töntigt eller intetsägande.


Nu har det gått tre timmar, och jag har fortfarande inte kommit på något namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg