torsdag 30 augusti 2018

Dikter om livet och kärleken

Boka nu betala senare, gratis avbokning. Kundservice live , dygnet runt, på ditt språk. Från budget till lyx, hotell och privathem. Alla tårar kommer, sedan kommer mörkret, alla hjärnspöken kommer och säger att det jag gör är värdelöst.


Och ändå inte, för om igen så står jag här, jag har kommit över många motgångar. Jag vet att jag kan klara detta, jag vet att om jag bara vill så kommer jag klara det.

Det måste gå bra, det måste bara det. Du, som gav mig liv igen och tvådde världen ren, var du i den världen går, så går du ej allen. Kärleken kommer och kärleken går, ingen kan tyda dess lagar. Men dej vill jag följa i vinter och vår och alla min levnads dagar.


Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter. Den öppnar låsta dörrar till någon som förstår. Tänder all din längtan men följer egen lag.


När man den ger och får så tar den aldrig slut.

Då blir den till en gåva som räcker livet ut. Behöver du förslag för kärleksdikter? Då har du kommit till rätt ställe. Vi har samlat flera fina och vackra dikter om kärlek.


Ja tänk vilket annorlunda liv vi med de här underbara men känsliga barnen lever. Som ett mikrokosmos där väldigt små framsteg skapar stark lyckokänsla. Allt blir så finstämt. Inga breda penseldrag i bjärta färger utan som en försiktig och skör blyertsteckning. Lär dej livets stora gåta, älska glömma och förlåta, men om hon aldrig sluta gråta, och hennes tårar bara rinner, och de känns som hennes själ brinner, hennes hjärta svider och hennes hjärna strider, mot godhet och ondska, ingen frågar hur hon mår, de ser inte hennes inre sår, att hon inombords blöder, och ingen kan höra hennes.


Skicka blommor – Här hittar du bra erbjudanden. Kolla också: Citat om livet. Dikter om livet – Dikt av 9. Kärlek trygghet och känslan av lycka, ja min älskling det är livet kan man tycka. Du är mitt allt mitt hjärta min kärlek min själ utan dig vill jag inte vara här. Vill leva resten av mina dagar vid din sida å låt denna ring bevisa hur mycket jag uppskattar din kärlek närhet och känslan av lyckorus ja älskade, du har fyllt mitt krus.


Var konkret, inte abstrakt. För det tredje, dikt är ord och rytm, båda lika viktigt. Och slutligen – less is more.

KENNET KLEMETS, POET Det finns så många. Ofta handlar kärleksdikter om kärleken mellan en man och en kvinna, men en dikt som jag fastnade för häromdagen var Till Eva av Sonja Åkesson. Vi talar så ofta om att finna kärleken , hitta något, någon att älska och hålla av, att livet är meningslöst utan ömhet, lust och närhet men vi tänker föga kanske inte alls på att vi samtidigt med denna hunger – detta begär, bjuder in sorgen och förlusten i våra liv – för kärleken handlar alltid om att gå – att gå vilse. En vacker dikt om kärlek och livet tillsammans kan med fördel användas på flera sätt under ett bröllop.


Kanske vill ni läsa något för varandra under vigseln eller vill ni kanske att vigselförrättaren eller prästen läser en vacker bröllopsdikt som stämmer in bra på ert liv tillsammans? Jag letar efter kärlek men hittar bara kyla och svek Men så dök du upp i mitt liv. Nu känns det inte längre Mörkt och kallt. Sitter här och tänker på dina ögon som glittrar och din underbara kropp och min kärlek som bara vill upp!


Vet också att denna dikt är livlös utan dig. Det är först när den landar i dig och ditt hjärta som den får liv. Under tiden är den bara svarta bokstäver på ett vitt papper. Du är livgivaren och det är din tolkning som är sanningen. Min förhoppning är att dikten ger dig lika mycket som den ger mig, gärna mera.


Det kan vara en konst att se vardagens alla små guldkorn, men kanske är det just den konsten som är nyckeln till lycka… Här delar jag med mig av kloka, tänkvärda och roliga citat som jag stött på genom åren. Utbudet av begravningsdikter är stort och det kan ibland kännas svårt att avgöra vilken dikt som egentligen passar bäst. För att underlätta ert val har vi på Lavendla Begravningsbyrå samlat några väl utvalda dikter till begravning från några av Sveriges mest kända författare och poeter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg