torsdag 17 augusti 2017

Notoriskt otrogen

Man kan ha en så otrygg anknytning från uppväxten att man förstör sina parrelationer, när de börjar fördjupas – genom att vara otrogen. Min man var notoriskt otrogen - det blev starten på ett nytt liv! Från gränslös förälskelse till bottenlös sorg. Hellberg kastades mellan ytterligheterna när hon insåg att hennes stora kärlek hade varit otrogen.


När det kommer till notoriskt otrogna , skulle det kunna vara så att de från början fick dåligt samvete för att de var otrogna , men de har varit otrogna så många gånger att de anpassat sig till beteende och helt enkelt inte mår dåligt över det längre, säger Neil Garrett, psykolog vid University College London och en av. Notoriskt otrogen Jag är så förundrad över mitt ex och saker jag fick veta i går att jag måste fråga, måste det inte vara något fel på en person som är.

Jag är gift sedan år med en man som är notoriskt otrogen. De senaste tio åren (vad jag vet) har han haft flera fasta älskarinnor och ett antal tillfälliga förbindelser. Han beskriver det som att han inte kan stå emot. Flirtar någon med honom måste han få henne i säng. En gift person som Ber om förlåtelse hemma, vill fortsätta vara med familjen men fortsätter vara otrogen.


Som rubriken lyder undrar jag vad ni tror att notorisk otrohet beror på? Självklart finns det olika förklaringar men den största orsaken tror jag beror på att man är otrogen för att man kan helt enkelt. Hur lätt som helst att falla för frestelsen.

Har man gjort det en gång så gör man det gärna igen eftersom skadan redan är skedd. En notorisk bråkmakare betalar lika mycket för sin biljett som andra. Hodgson har förklarat sitt erkännande med att han var en notorisk lögnare.


Att låta någon annan stå som ägare till bilen kan vara praktiskt och lönsamt för den som är en notorisk felparkerare. Modos jättetalang Victor Hedman är ingen notorisk målskytt. Han låter lusten styra och det finns inget hon kan göra åt det, säger Eva Rusz.


Genom att ständigt förlåta och ha en tilltro till att han ska ändra sitt beteende är hon också medberoende, anser Eva Rusz. Vi som är notoriskt otrogna , gillar det och ångrar inget. Resten vill vara otrogna.


Nu avslöjar nämligen en självutnämnd notoriskt otrogen Reddit-användare hur du vänsterprasslar - utan att någonsin bli upptäckt. De övriga av klimakteriekärringarna som inte har problem med loppet är notoriskt otrogna har jag hört, eftersom gubbarna inte vill doppa i deras gryta längre. Om kärringarna då lättar på trycket med någon annan är det då otrohet? Tar den otrogne det ansvaret så bidrar det till att tilliten byggs. Det skriver Mail Online.


Man kommer att älta och fråga om och om och det här behöver man göra också för det kräver ju en transparens från den som varit otrogen. Men finns det saker man borde säga till eller prata om med en partner som varit otrogen ? Prins William uppges ha varit otrogen mot Kate med hennes bästa väninna adelskvinnan Rose Hanbury.

William och Kate har tre barn tillsammans och frågan är om otroheten nu hotar hela äktenskapet. Krisen i den brittiska kungafamiljen eskalerar som en följd av otrohetsryktena. Tror även att det finns sådana som är notoriskt otrogna och jag tror på allt däremellan. Skulle du be mig sätta odds efter sannolikhetskalkyler om vem som troligast är otrogen och valet är mellan en som varit det tidigare och en som aldrig varit det så skulle jag dock betta mina pengar på den som redan varit otrogen. Om du är den som har varit otrogen får du acceptera att din partner har stort behov av att få uppmuntran från dig.


Du som är sann och äkta visar tydligt att du har förstått att du gjort fel och är samtidigt tydlig med var dina känslor finns idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg