måndag 14 augusti 2017

Du är saknad dikt

Utbudet av begravningsdikter är stort och det kan ibland kännas svårt att avgöra vilken dikt som egentligen passar bäst. För att underlätta ert val har vi på Lavendla Begravningsbyrå samlat några väl utvalda dikter till begravning från några av Sveriges mest kända författare och poeter. Nej, intet gör ont som du. På grund av upphovsmannarättsliga skäl har vi varit tvungna att ta bort verser och dikter förutom nedanstående där författarna givit sitt tillstånd.


Du är min enda (ende)!

Vi kanske hade fel när vi lovade varandra evig kärlek. Saknar dig otroligt mycket! Din vandring Stilla och fridsamt gick Du bort. Din sorg är större än att ord kan trösta den.


Därför sätter jag mig här, alldeles tyst, vid fönstret. Dikten Städar bort dig nu tycker jag är bra, ofta är det i det enkla vardagslivet som det blir tydligt att någon är borta och man kan ju inte spara på någons prylar i evighet. Det är fint när hon beskriver att hon kommer upp för trappan och att han inte står där och väntar på henne längre (som han uppenbarligen gjort förut). Feed för att följa kommentarerna: RSS 2.

Lämna gärna en kommentar du också, eller länka från din sajt. För jag kommer alltid att vänta på dej tills du känner dej mogen. Det spelar ingen roll om jag måste vänta fem är , då väntar jag.


För du är mitt hjärtas kung och kommer alltid att vara det. Din värme, ditt lugn och ditt outtröttliga tålamod som jag fick äran att uppleva. Allt det och hela din person fyllde ett stort tomrum hos mig, nu får jag vårda det du gett mig. Just nu känner jag en stor sorg över att jag aldrig mer kommer få träffa dig igen. Jag längtar och saknar dej och kärleken så Det känns så svårt när du nu bara från mej gå Är det svårt att detta för dej alls förstå?


Den här dikten skrev jag när mormor hade gott bort, den är numera samlad i ett häfte som alla får ta del av inom. Dikt - Älskade mormor du är oss saknad ! Stress är inte bra för dig. Här kan du läsa dikter och minnesord till begravningar. Det är våra utvalda förslag som är fria att användas. De kan läsas vid själva begravningen eller skrivas i dödsannonsen.


Det kan också vara ord till tröst och stöd i din egen sorg. Det är enskilda som skrivit dessa minnesord eller kända poeter som skrivit dikter. För jag är den stjärna som lyser stark och klar Jag är ljuset inom dig som alltid stannar kvar Mamma, min mamma se vad jag kan jag kan nu gå och jag hoppar lite grand för mina vingar de bär mig varthän jag än vill Flyger dit där du är och följer ditt liv.

Fast du inte ser mig så. Jag saknar dig pappa Inte en tanke utan saknad. Dagarna kommer och dagarna ett dikt. Genom hela evigheten kommer ingen någonsin att se, tala, gå, tänka eller göra som DU gör. Och när det gäller sällsyntheten - däri ligger ett stort värde.


Tack vare DITT stora sällsynta värde behöver DU inte försöka härma andra. DU accepterar, ja, DU hyllar olikheterna. Jag hoppas att du har det bra där du är nu.


Vi kommer att ses en dag, men jag hoppas att det dröjer. Du får ta hand om Teddy åt mig. En dag ska vi sitta o sola tillsammans igen o ha det riktigt gott. Jag är tacksam för den lilla tid vi fick tillsammans. Visst kan du ge dem glädje, men om du bara är där så kort ti ger du dem också en väldig sorg när du lämnar dem.


Så låt det bli som du vill, sade Vakten och släppte iväg den gamla, gamla själen. Jag vet, sa den gamla själen. Dig och hur tomt det är då Du inte är här.


Hur varje dag känns tung och hur svårt det är att möta människor som inte förstår, som inte kan förstå, hur det är att mista ett barn, hur det är att mista Dig, min älskade son Andreas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg