tisdag 22 augusti 2017

Minnena ser mig dikt

SEs största utbud av batterier - inga avgifter och garanterat bra service! Samt dagar returrätt! Batterier till det mesta!


En junimorgon då det är för tidigt att vakna men för sent att somna om. De syns inte, de smälter helt ihop med bakgrunden, perfekta kameleonter.

I korta minnesfragment berättar han om sin kärlek till museer och bibliotek, om folkskolan, kriget och realskolan, om ungdomens våndor och om gymnasiet, då han började finna vägen till sitt skrivande. Minnena ser mig diktanalys. De är så nära att jag hör dem andas fast fågelsången är.


Skickas inom 3-vardagar. Spegeln ser bara mitt senaste ansikte, jag känner alla mina tidigare. Finns i lager, 1kr.


Det handlar om skandalen, den stora, och den som aldrig någonsin får inträffa.

Han berättar bland annat om sin kärlek till museer och bibliotek , om folkskolan och kriget och om hur han under gymnasietiden började finna vägen till sitt skrivande. Som eld och ljus mig smekte dina mjuka jungfruhänder, i himlens kalla stjärnglans såg jag ditt mörka hår. Och het av lust jag smekte ditt bröst och dina länder, och fick av dig det heliga som endast mannen får, och nu är allt ett minne , en saga från i går.


Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt. Det är en mångbottnad titel som associerar till livet som en lång tidsresa i både fysisk och känslomässig betydelse. Stockholm, omigen hemma hos Tomas och Monica. Tomas ser lycklig ut, det gör han ofta men särskilt när han spelar.


Tycker du om att läsa dikter så har du kommit rätt,. Vi har så mycket roliga minnen. Snart tittar han bak och ser mig , kanske till och med vinkar. Fraktfritt över 1kr Alltid.


Och det är ju det som det handlar om. Tranströmer minns och jag fascineras av känslan att allting är så relativt. Och att jag alltid kommer vara mer så än vad.

Gud för Dig är allting klart allt det dolda uppenbart Mörkret är ej mörkt för Dig och i dunklet ser Du mig. Går du med mig än, min kära, Fast jag inte längre ser dig? Så som du är kvar i mitt hjärta? Ingen vill tro att det är sååå illa. Jag har bara gett mig av.


Till slut ser man ingen annan vän än döden, han sviker inte. När man vänder sig till honom, tackar inte nej, ger sig tid att välkomna mig. Ser till att jag får den ro jag behöver. I minnet Du lever Du finns alltid kvar I minnet vi ser Dig precis som Du var.


Det finns en glädje större än sorgen Glädjen att minnas. Tack för vad Du givit Tack för vad Du var Tack för ljusa minnen som Du lämnat kvar. Ack, huru litet veta vi när ödets timma slår Och ännu mindre anar vi vem kallelsen får. Minns mig med glädje tala om mig iblan röster hörs bra från Strand till Strand.


Var tanken ganska klar. En mamma har nå`t i sig. Hon ger dig all sin omsorg. Du som haft mig vid ditt bröst. Vid behov gav du mig tröst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg