onsdag 30 augusti 2017

Ancestry se mitt konto

Beställ ett DNA kit från Ancestry för hela familjen. Gör ett DNA test med AncestryDNA och lär dig mer om ditt ursprung. Hos Ancestry finns de svenska kyrkböckerna med uppgifter om födda, vigda, döda, husförhör, in-och utflyttningar samt församlingsböcker.


Om du har släktingar som emigrerade så kan du hitta mer information om dem i miljarder uppgifter ur historiska dokument från hela världen. Komma igång med ditt konto.

Mycket snart kommer löv att börja visas i släktträdet. Detta är så kallade Ancestry -tips. Varje löv utgör en möjlighet till en ny upptäckt. Ta reda på vad lövet döljer och se hur trädet växer. Om du har glömt lösenordet återställer du det genom att ange din e-postadress.


Klicka på länken LOGGA IN i det övre högra hörnet på Ancestry. Ange användarnamn eller e-postadress och lösenord.

Ibland kanske du hittar ett register som du vill ha kvar, men som du inte vet var du ska spara eller som du behöver mer tid att utvärdera. Spara det i skokartongen. Går det att aktivera mer än ett DNA-test på mitt konto ? Alla över år måste emellertid skapa egna konton och aktivera sina egna kit. På sidan för DNA-testresultat i ditt konto kan du bjuda in andra Ancestry -användare för att se resultatet och för att samarbeta.


När du blir medlem är ditt lösenord ditt med 12-siffrig personnummer. Endast siffror, inga bindestreck. Om du valt ett eget lösenor använder du det istället för personnummer.


Ja, du kan när som helst ta bort släktträd från ditt konto eller göra dina träd privata utan att radera Ancestry - kontot. Vad händer med resultaten för alla DNA-tester som jag aktiverat på mitt konto ? För att teckna gratis provabonnemang måste du registrera dig med ett giltigt kontokort. Om du inte ser länken Avsluta abonnemang saknar kontot , som du är inloggat på, ett aktivt abonnemang.


Det kan fortfarande förekomma vissa störningar i tjänsten medan våra tekniker fortsätter arbeta för att alla webbplatser ska fungera fullt ut efter den DDoS-attack som Ancestry drabbades av i måndags kväll. Synkroniseringen mellan Family Tree Maker och online-släktträden har varit avstängd några dagar men även detta ska nu fungera. Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.


Kan jag pausa mitt abonnemang?

Kan jag teckna ett nytt abonnemang efter. Hur byter jag abonnemang? Logga in med ditt Vimla- konto eller skapa ett nytt forum- konto. Ta del av svar och smarta grejer och annat kul. Betala - Logga in på Mitt SL.


Du som redan har ett konto på Mitt SL kan logga in här. Vi rekommenderar dig som har BankID att logga in med det eftersom det ger en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg