måndag 26 oktober 2015

Fina dikter om mamma

Mama är läsarnas mammagrupp de luxe, självklara mötesplatsen för alla fantastiska mammor. Just nu ingår: Eucerin-kit värde 745kr! Beställ smidigt online.


Vill du hylla din underbara mamma lite extra? Här är några dikter som kan passa till alla fina mammor.

Behöver du förslag för dikt om mamma ? Då har du kommit till rätt ställe. Vi har samlat flera vackra og fina dikter om mamma , som till exempel kan passa som mors dags dikt. Kolla också: Text till mors dag kort– Citat om mamma – Presenttips till mamma.


Dikt om mamma – Dikt. När jag ser vad de här människorna säger om sina mödrar blir jag stolt över min och vill berätta för. Gratulera mor, mamma , mormor eller farmor på födelsedagen och på morsdagen med fina dikter.


Fina ord att säga till mamma.

Med kärleksfulla blickar hon följer varje kliv. Mamma , min allra underbaraste vän när får jag se dig igen. Vi bor så långt ifrån varann att ses vardag vi inte kan. Klicka här för att läsa hela dikten Mamma min underbara vän – dikt till Morsdag.


Ordspråk om Mamma och citat om Mamma - Sveriges största samling ordspråk och citat! Jag heter Ellenor och jag älskar att dikta. Jag skriver väldigt många dikter men jag vågar inte lägga ut dom riktigt en. Men jag ska operera hjärtat och jag skulle vilja att du som skrev den här dikten ska skriva en dikt som jag kan läsa när jag ligger på sjukhuset.


Tack på förhand om du gör det. Skicka den på min mail. Populära begravningsdikter till ceremonin. Vi hjälper dig hitta personliga minnesord vid begravning. I mammas famn man somnar sött.


Skriven av Birgit Söderman (Fjugesta). Det är längre inget tjat om att jag ska städa, inget tjat om plugg, inget tjat om att jag sitter för mycket vid datan. Jag väntar bara på att du ska komma hem, HIT, till ditt riktiga hem.

Men du finns här, jag vet det, och jag uppskattar det. Självklart kan man skriva begravningsdikter själv till ceremonin, men om man har svårt att hitta orden kan man ta någon av alla befintliga dikter. Hos populära poeter som bland annat Gustav Fröding, Pär Lagerkvist och Karin Boye kan man hitta många vackra dikter som passar på begravning. En dikt som jag hittade på nätet som jag tyckte var så fin , tyvärr vet jag inte vem som skrivit den.


Men jag ville med den hedra min egen älskade mamma som alltid finns i mitt hjärta. Och självklart en bild på rosa pioner, hennes älsklingsblomma. Vi har haft en skön och härlig familjemiddag hemma hos oss. Bara en hun finns det människor som säger.


Att säga bara om en varelse som kommit mig så nära, om en svans som slår i golvet av glädje över att höra min röst, om en nos, som förtroligt sticks i min han om två ögon som rymmer världar av tillit och tillgivenhet. Jag måste alltid be om hjälp, den uppstår aldrig spontant på samma vis som när hennes egen mamma (min mormor) var på besök, såg högen med tvätt och bara ställde sig och vek ihop den utan att min mamma behövde ens fråga om det. Har dragit slutsatsen att min egen mamma har blivit väl bortskämd. Alla verkar veta hur allt ska vara.


Hur man ska känna, vad man bör klara. Nu har det gått ett år, sörja man inte längre får. Man borde tänka på allt fint man har, allt det andra som finns kvar. Vad ska man göra när kroppen värker och hjärtat blöder? Ge mig det koncept ni tror att jag.


Selv om jeg er voksen, trenger jeg deg, du stiller alltid opp, og bryr deg om meg. Jeg kunne ikke vært mer heldig, som har deg som mor, det er så mye godhet. För du vill visa din kärlek ge mig allt så fint , men mamma , din kärlek känns från jorden o ända hit.


Jag säger stolt till de andra små änglar som är här: Titta - det är min mamma ! Jag lyser utav stolhet som blir till stjärnans ljus som du ser om natten när det släckts i varje hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg