torsdag 30 april 2015

Svenska låtar om kärlek

Under år har Termo Original haft fokus på att utveckla dom bästa tänkbara underställen. Material som passar dom skandinaviska årstiderna och det varierande klimatet. För kärlekens skull – Ted Gärdestad. Himlen runt hörnet – Lisa Nilsson Himlen är oskyldigt blå – Ted Gärdestad Hon är så söt när hon sover – Bo Kaspers Orkester Håll mitt hjärta – Björn Skifs. Jag ger dig min morgon – Fred Åkerström Jag vill ha dig.


Det handlade om kärlek med förhinder på Birger Jarls tid.

Vadmalsromantik födde fram detta underhållande stycke. Man kan inte låta bli att le om man ska tåga in eller (helst) ut till den här. Bröllopsmarsch ur Ett bondbröllop av August Söderman. Låten handlar alltså om en svartsjuk snubbe som hotar sin kärlek med att han ska begå självmord om han blir lämnad. Att leva med en begränsande, svartsjuk och kontrollerande partner är en del av vardagen i många relationer.


Med andra ord är det här en allt annat än catchy och härlig låt att tralla med till utan eftertanke. Eftersom procent av min skivsamling består av låtar om olycklig kärlek har jag fått radera i princip varenda playlist. Ibland undrar jag nästan om det inte är värt att leva ensam bara för att få lyssna på The Smiths och riktigt Rolf Lassgård-gråta hulkande över stereon.

Bra låt som gör en peppad på kärlek. Patrik Wolf – Magic Position Den här låten får mig att känna mig helt nykär och som om jag svävar på rosa moln. Jag tänkte därför ta upp ämnet om låtar på svenska , och hade för avsikt att lista mina favoriter genom tiderna.


Men då kom jag på att det blir lite dumt. Vilken är DIN absolut bästa svenska kärlekssång? En kompis ska sjunga den på vårt bröllop om ett par veckor.


Här kommer hans nio finaste låtar om kärlek. Personuppgiftspolicy Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Målet är naturligtvis att samla så många låttexter som möjligt och för att kunna göra det behöver vi din hjälp. Mer information om det när det blir dags!


När Angel Olsen sjunger om kärlek på den amerikanska västkusten når hon rena Joni Mitchell- höjder. NA) VÄRLDENS RENASTE HÄXA (OLLE LJUNGSTRÖM) Ett postumt extranummer från den svenska popens mest oefterhärmlige poet. Här finner du över 5svenska , internationella, och andliga och jul-karaoke. Du köper oavsett antal o typ för oslagbara priset kr styck - OBS för var 10:e får du välja en extra gratis.


Väljer du att beställa både MPoch MPav samma låt så får du båda för kr men ingen extra gratis). Jag tror helt enkelt att man själv måste kolla på låtlistan och utifrån den informationen välja om man är personen som gillar den här typen av musik. Jag tycker om den, mamma tycker delvis om den, mormor tycker också om den men på ett annat sätt.

Alltså är den högst brokig att tilldela en kategori människor. Låtar på svenska — låtar från Sverige Den här sidan innehåller låtar från Sverige med svensk eller engelsk text till CD-inspelning på möhippan, svensexan, företagseventet eller födelse dagen. Tänk på att hela gänget kan sjunga på refrängen. Du hittar texter till låtarna och kan lyssna på och ladda ner musik gratis som mp3.


Gitarrackord – våra låttexter återges med gitarrackord för att göra det enkelt att sjunga och spela med. Så stränga om gitarren och sätt igång! Alla låtar handlar om kärlek.


Igår pratade jag och Jacob om att ungefär alla låtar i hela världen handlar om kärlek. Det är kanske inte så konstigt egentligen då det är något av det mest känslofyllda man kan uppleva och något alla kan relatera till. Doris Duke är den okrönta drottningen när det gäller att sjunga om olycklig kärlek. Här sjunger hon om hur det känns när man står där med skilsmässopappren i handen.


Hennes egna privatliv har varit ganska olyckligt, ett antal äktenskap har slutat i skilsmässa, vilket kanske förklarar hennes förmåga att leva sig in detta tema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg