måndag 13 april 2015

Jag vill ha vänner

Jag vill ha fler vänner på FB. För dig som vill ha fler vänner på facebook så har jag just nu en aktiv tråd på min wall där det finns andra som gärna vill connecta så titta gärna dit om du har lust. Det finns ingen kravprofil som säger att ni måste göra si eller så – allt handlar om att ha en trevlig stund och kanske, så småningom, bli nära vänner.


Dessutom är det väldigt intressant att träffa människor som du kanske inte skulle ha mött annars! Här är sätt att skaffa nya vänner som vuxen: 1.

FriskisSvettis, museer och promenader, kan jag inte sluta att tänka på hur mycket roligare allt hade varit ihop med en kompis. Ibland har jag tänkt att jag ska byta jobb så att jag slipper alla lov som lärare har. Jag saknar vänner mer än jag vågar erkänna. Min dröm är en bästis. Vill inte ha några vänner.


Hur kunna bara vara vän, med en man man är kär i? Nöj dig inte med vilka vänner som helst ”Ensamma människor vill ha uppmärksamhet, och det kan gå så långt att de inte bryr sig om var den uppmärksamheten kommer ifrån. De vill bara känna sig behövda.

Men det finns sådana som vill få dig att känna dig behövd bara för att kunna utnyttja dig. Hur gjorde jag för att få två av mina närmaste vänner ? Jag har alltid haft problem med att få en nära vän. Bara för jag har själv känt mig utanför klassen på gymnasiet och ingen som helst kontakt med de som jag växte upp med. De senaste 5-åren har antalet vänner minskat och i dag har jag nog egentligen ingen vän. De sociala kontakter jag har utanför mitt arbete är i stort sett begränsat till mina föräldrar och syskon, då oftast på deras initiativ.


Jag är en trevlig kille som har flyttat till Nyköping, jag söker nya vänner. Har sambo så jag söker endast vänskap. Söker vänner för att ta en fika på stan, promenader, prata om allt mellan himmel och jor träningskompisar, gå ut.


Det går även bra att höras via snap. Anonym (ensam­) Visa endast. Pga att jag tycker det oftast tar mer än det ger att umgås med andra. Har alltså ingen ork eller intresse av att ha nära vänner , saknar det inte ens.


Var väldigt ytlig och skulle bara dejta vissa. Men när jag började tänka mig annat som jag vanligtvis hade valt bort började jag se andras människor sidor och mina fördomar stämde inte överens med verkligheten. Det är ett tips, att testa vara mer öppen.

Vi människor är väldet egocentriska och egoistiska och vill bara ha det vi vill. Hur beter man sig då i en sån här situation? För vår vänskap är ändå något fint.


Innerst inne finns hoppet om mer, men blir det inte det så har jag en jättefin vän i honom och han i mig. Hen presenterar inte dig för sina vänner. Hen vill gärna ha dig för sig själv. Du har inte träffat hens kompisar och du vet ingenting om hens familj. Jo, för att hen inte har någon plan på att släppa in dig i hens liv, men vill däremot ha dig – i sängen.


Inte en partyresa till Rhodos för att supa skallen i bitar då. Det kan jag lika gärna göra hemma. Hellre till Costa Ricas regnskog eller på en roadtrip i USA etc.


En relation där man lyfter varandra och utvecklas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg