onsdag 28 november 2018

Dikter om saknad kärlek

Ofta handlar kärleksdikter om kärleken mellan en man och en kvinna, men en dikt som jag fastnade för häromdagen var Till Eva av Sonja Åkesson. Den handlar om starka vänskapsband mellan två väninnor. Jag vet inte om det finns något recept men i regel är inte första impulsen är att skriva en kärleksdikt om man är lyckligt kär.


Frustration att vi inte förstod varandra och den ohälsosamma relationen. En man som når ett främmande land och söker kärlek och trygghet misslyckas. Då kvinnan i hans drömmar är lika vilsen som han.

Jag är glad för det fina vi hade, det kommer jag aldrig glömma. En kärlek är alltid en kärlek och den dömmer man aldrig. Strunta i om bilen fastnar i trafiken eller om prästen verkar vara svårt förkyld. Ni ser varandra - och allt annat blir utan betydelse. Tiden var ute och jag var tvungen att åka tillbaka till mitt så kallade fängelse.


Jag ville inte släppa taget om dig nu kunde inte personalen vänta en stund till, de fattade inte hur mycket jag skulle sakna han, min kärlek. Vi delar en kärlek som är så fantastisk och så djup att bara tanken på min man, hans leende, hans promena. Klicka här för att läsa hela dikten Längtan – en dikt om saknad.


Jag saknar att få vara nära, snusa dig i nacken….

Populära begravningsdikter till ceremonin. Dikter till begravning om sorg och död. Vi hjälper dig hitta personliga minnesord vid begravning. Men om man vill göra tillvaron rik behövs både kärlek och ljuv romantik. Någon som inser hur just jag mig känner, någon som gör så att pulsarna bränner.


Det finns en blomma Vit som snö, Den kan ej vissna, aldrig dö. Vill du veta blommans namn? Trogen Vänskap heter han. Det är inga överord att du är bäst på våran jord.


Dom sliter i min själ, mitt hjärta. KärleksDemoner Mörkt och kallt. Korta dikter om allt från kärlek , längtan och vänskap till saknad , olycklig kärlek och sorg på både engelska och svenska. Inriktning: dikt om kärlek , dikt om saknad , kärlek , kärleksdikt.


Feed för att följa kommentarerna: RSS 2. Lämna gärna en kommentar du också, eller länka från din sajt. Din kärlek lämnar ett outplånligt avtryck i mitt minne. Jag tröstar mig med att vårt liv har blivit rikare genom att vi fått ta del av din kärlek.


Trots att vi alla en dag måste skiljas från dem vi älskar är de inte förlorade. Vi är alltid bättre människor därför att vi har älskat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg