måndag 26 november 2018

Dikter om livet

Besökare som påminner om mitt gamla jag. Jag är här berörd och rörd… Rörd till tårar över livet. Det är bara så det är… Jag är bara så rädd. Jag vill inte förlora mig själv igen.


Behöver du förslag för dikter om livet ? Då har du kommit till rätt ställe.

Vi har samlat flera fina dikter om livet. Skicka blommor – Här hittar du bra erbjudanden. Kolla också: Citat om livet. Dikter om livet – Dikt av 9. Allt är inte sockersött.


Skydda starkt det du älskar, starkt dig själv. Ta hand om dig själv och andra som ett liv. Blödande inuti går allt bra. Sol och måne… Skriven av: Moa Essenberg.

Låt inte stress och oro styra ditt liv. Njut dagen och läs någon dikter. Jag vet med säkerhet att jag aldrig förlorar dig, min son, inte ens i döden.


Du fortsätter att vara närvarande i handlingar, tankar och beslut. Din kärlek lämnar ett outplånligt avtryck i mitt minne. Jag tröstar mig med att vårt liv har blivit rikare genom att vi fått ta del av din. Du finner hela vårt urval nedan och om du letar efter något kortare dikter , vilka passar bättre att använda i exempelvis en dödsannons, rekommenderar vi att du tittar bland de dikter som vi kallar för begravningsverser.


Andra liknande dikter. Begravningsdikter, Blandat. Strunta i om bilen fastnar i trafiken eller om prästen verkar vara svårt förkyld. Ni ser varandra - och allt annat blir utan betydelse.


Här kommer en dikt från min andra bok. Från livet till döden är steget så kort. O, djupa sorg - att skiljas från varann!


O rym låt din klarhet begjuta Förvissningens ord att livet aldrig skall sluta i stoft och jord. Om än världen rämnar, Herrens nåd står kvar. Trygg är den som lämnar sig i hans förvar.


Vals för livet Att minnas sitt liv som en saga, berättad bland vänner och fränder, all barndomens solljusa lycka.

Ett liv utan kärlek är som ett år utan sommar. Swedish Proverb Hemligheten om hälsa för både sinnet och kroppen är inte att sörja för vad som har hänt, oroa sej för framtiden eller att förvänta sig problem, men att leva i nuet, vis och ärlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg