onsdag 16 maj 2018

Ord om kärlek

Ett ord befriar oss från all livets börda och smärta: det ordet är kärlek. Sofokles Fattigdom och kärlek låter sig svårligen dölja. Francois de la Rochefoucauld Förälskade sjunger av samma anledning som barn visslar i mörkret.


August Strindberg Ge mig tusen kyssar, sedan hundra, sedan tusen till! Letar du efter visdomsord om kärlek eller citat om kärlek har du kommit rätt! Här är vår samling med visa ord om kärlek.

För det tredje, dikt är ord och rytm, båda lika viktigt. Och slutligen – less is more. KENNET KLEMETS, POET Det finns så många. Ofta handlar kärleksdikter om kärleken mellan en man och en kvinna, men en dikt som jag fastnade för häromdagen var Till Eva av Sonja Åkesson.


Den handlar om starka vänskapsband mellan två väninnor. Citat om kärlek och mod. Vackra ord om kärlek , Falkenberg. Kärlek är något vi alla vet om.

Dessa citat av kärlek visar de saker du behöver veta och se. Utan kärlek finns inget liv. Jag hoppas att du kommer att dela sjuka med de du älskar. Om det är din mamma kan du kyssa henne när som helst. Men om det är någon annan måste du fråga först.


Jag ser på det så här: Att kyssas är kul om du tycker om det, men det är ett fritt land och ingen borde tvingas till det. Hur får man kärleken att vara? Det kan vara en konst att se vardagens alla små guldkorn, men kanske är det just den konsten som är nyckeln till lycka… Här delar jag med mig av kloka, tänkvärda och roliga citat som jag stött på genom åren. Ordet kärlek i sig betyder kort och gott en stark känsla av ömhet och önskan av välgång för det som man hyser kärlek till.


Människor är som pusselbitar det finns alltid två som passar ihop. Våra föräldrar, pojkvän, barn, husdjur, vänner etc. När det handlar om kärlek har nyfikenheten inga gränser. Men enligt producenten Michael De Luca har hon också en unik förmåga att skildra kärlek och sexuell kemi. I grunden handlar det om min kärlek till sporten.


Jag sjöng om kärlek men fick ingen från dem som röstade. Den som söker evig kärlek bör leta på nätet. För många ord om kärlek är en sång skriven av Niklas Strömstedt.

Den finns med på hans studioalbum Två vägar , men utgavs också som singel samma år. Här kan du hitta ordspråk både med tema på kärlek och bröllop. Du kan hitta både latinska och svenska, även roliga och kända sådana. Det kommer även finnas möjlighet att hitta citat. En sann vän är en sällsynt fågel.


För fler ordspråk och citat gå in på ordsprak. Ger känslan plats i himlen och foten stadig mark. Letar efter roliga citat om kärlek , bröllop mm att ha i festhäftet.


Inte som barn sagt det har jag redan utan jag vill ha andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg