torsdag 17 maj 2018

Dikt till arbetskamrat som slutar

Här är en av mina dikter som också finns tryckt på kort och den får gärna citeras om mitt namn finns med som författare. På fredag slutar min bästa jobbarkompis. Vi har jobbat ihop i exakt år och månader. Men det som jag kommer minnas mest är våra spralliga och glada samtal! Det här är en dikt man kan ge till en riktigt vän som man tror att man kan tappa lite kontakt med i och med att den slutar sin anställning, för vänner ska man vara rädd om.


När allt känns jobbigt När allt känns ensamt Då finns jag för dig, aldrig mer än ett telefonsamtal bort. Det finns definitivt några godmodiga ribb när du skickar ut en kollega för att njuta av hans pensionering år. Dikter pensionhumor kollegor. Det kan vara kul att leverera en av dessa dikter till avgångsfest på jobbet, eller så kan du helt enkelt inkludera en i ett gratulationskort. Och så är du ju så duktig på ditt jobb!


Nu ska du flytta till en annan sta men vi hoppas att du kommer och hälsar på. Lycka till med det nya jobbet! Uppgift Du ska hålla ett tal till en kollega. Han eller hon ska sluta.


Dikt till arbetskamrat som slutar

Skriv stödord eller meningar. Prislista, vykort (enkelkort) Mängdrabatt räknas på summan Akort och presenteras i varukorgen. Grattis till - dikter , Nytt jobb.


Feed för att följa kommentarerna: RSS 2. Lämna gärna en kommentar du också, eller länka från din sajt. Anna Maria Lenngren, en diktare som alla kanske inte känner till eftersom de hellre. Du har haft en dålig morgon, missat bussen och glömt allt du behöver.


Du skickar iväg ett sms och får snabbt ett svar om att hen drar ihop en vit lögn till chefen. För att hen vet exakt när och hur du vill ha kaffet. Som en tyst överenskommelse så står det alltid en kopp där precis när du vill ha den, med rätt mängd mjölk. En härlig arbetskamrat har nu fått förmånen att njuta mer av sin fritid. Vi kollegor tackar för alla fantastiska år tillsammans, vi kommer sakna dig men önskar dig samtidigt lycka till i din nya härliga tillvaro!


Gärna en dikt , eller rim. Till min bästa arbetskamrat som tyvärr kommer att sluta om två dagar. Avtackningstips tal, texter och presenter vid avtackning Vi vill gratulera och framföra hjärtliga lyckönskningar till er båda på er bröllopsdag. I fredags jobbade jag min sista dag på Bas i Södertälje. När man ska avtacka en arbetskamrat som har jobbat i företaget i många år men nu ska gå i pension är det vanligt att man håller ett tal för arbetskamraten.


För en billigt penning kan man köpa ett färdigskrivet tal som man sedan kan modifiera om man vill, så att det passar extra bra för den arbetskamrat som ska sluta på jobbet. Eller när jag berättade för K att jag skulle sluta och hon också lika spontant och med tårar i ögonen talade om att trots att jag är rätt elak ibland så skulle hon minsann sakna mig. Det jag ändå kommer att ta till mig och lägga som ett mjukt litet paket bomull nära mitt hjärta är det som K sen sa till mig. För första gången på trettio år kommer ett urval av Anna Ahmatovas dikter ut i nytolkning.


Hon drabbades hårt av omvälvningarna och katastroferna i Ryssland. För kollegan som uppskattar humor till kaffet. Jag är fortfarande i chocktillstånd över att du ens kan fundera på att överge dina trogna arbetskamrater. Men så ser jag mig om bland de församlade och plötsligt förstår jag dig helt och fullt.


Dikt till arbetskamrat som slutar

Svar: Det är inte helt enkelt att vara den som avtackas och att stå i fokus för allas uppmärksamhet just för att man ska sluta sitt arbete. Men det är också den stund då det är viktigt att göra ett bra sista intryck. Så kan du klara av att säga ett par ord till dina församlade arbetskamrater -chefer är det bäst.


I morgon man vaknar aningen trötter när ungarna klampar med bara fötter. Men minnet av festen är något diffust och frugan verkar måttligt förtjust. Men tiden läker de flesta sår och man längtar till festren nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg