måndag 28 maj 2018

Behöver kärlek

Varje hem behöver kärlek ! Osjälviskt bryr vi oss mer än gärna om andra människor och den fysiska attraktionen är viktig. Biologiskt och kulturellt tror vi något föråldrat, kanske, att vi behöver en permanent och bestående relation, att den varaktiga kärleken är den sanna kärleken. Kärleken som varar livet ut.


Annica behöver all er kärlek nu Idag skulle Annica kommit hem till mig för att få hjälp med sitt hår. Det är oerhört viktigt att ha en plan när man får veta att allt hår kommer att falla av. Jag har hjälpt många kunder som fått ta starka cellgifter, det går inte sätta sig in i den känslan för oss som står bredvid. Allt du behöver är kärlek.


Vi behöver kärlek för att vi ska kunna utveckla ett hälsosamt själsliv, och brist på kärlek får konsekvenser. Detta handlar den här predikan om. Gud inte bara HAR kärlek , han ÄR kärlek. Det är solklart att kärlek får livet att röra på sig, och att undvika kärleken bara för att man har gått igenom en dålig upplevelse är inte något man bör göra. Vänd aldrig kärleken ryggen.


Låt den genomsyra hela din kropp. Jag behöver mer bekräftelse och kärlek – vad ska jag göra? Klagat sönder mitt förhållande. Nu saknar jag närhet, omtanke och bekräftelse. Kommunikationen är död mellan mig och min partner.


Fyra år har gått och vi har bråkat i tre år av dem. Vi kommer från helt olika familjer. Du behöver en typ av kärlek där du inte behöver uttrycka dig genom ord och handlingar, utan snarare med helt råa och rena känslor. Du behöver känna din partners kärlek genom att ni bara ser varandra i ögonen. Varför prioriterar ni sporten framför Hämnd och kärlek ? Under vecka sänder SVT friidrotts-vm.


Eftersom det krockar med Hämnd och kärlek har vi valt att lyfta det från tablån. Skickas inom 1-vardagar. Att få ett äktenskap att fungera är som att jobba på en bondgård.


Okänd Att uppleva den eviga kärleken tar inte lång tid. Henrik Tikkanen Av alla mänskliga passioner är kärleken den starkaste, ty den angriper. Då är det dags att bryta kontakten.


Behöver kärlek

Ditt sinne kan behöva vila från en plötslig bild av din kärlek med någon annan. Bara för att du bryter kontakten behöver du inte be personen dra åt helvete. Det går bra att vara tydlig när ni ses eller över sms: ”Som du vet är jag hopplöst förälskad i dig. Den här utgåvan av Behöver jag din kärlek ? Kom in och se andra utgåvor eller andra böcker av samma författare. Boken har läsarrecension.


Stökiga, jobbiga och viljestarka barn behöver mer kärlek än andra barn. Ofta får de mest tillsägelser och skäll. Vi måsta tjata och säga till våra barn.


Behöver kärlek

Vi har rätt att bli både trötta och arga. Men ju mer vi tjatar, ju mer irriterade vi är, desto mer kärlek måste vi försöka ge dem vid alla andra tillfällen. Världen behöver din kärlek strömmande genom mig. Forma mig för ditt rike. Uppväck mig, ge mig liv.


Tag mig nu i din lydnad. Nu till din tjänst, o Herre, ger jag min kropp och själ. Låt mig ur döden få uppstå. Omslut mig med din kärlek.


Samtidigt är kärlek ett mångtydigt begrepp med ett myller av betydelser i vardagsspråket, i skönlitteratur och andra konstformer, liksom i religiösa urkunder. Fem gånger mer kärlek , eller med andra ord: att ge sina barn fem gånger så mycket positiv uppmärksamhet som tjat, tillsägelser och gränssättning är ett förhållningssätt som ger stor utdelning! Ett äktenskap, en familj och en vänskapsrelation är alla beroende av kärlek för att blomstra.


Men vad menas egentligen med ” kärlek ”? Villkorslös kärlek kräver att kliva tillbaka och se den större bilden av ditt partnerskap och hur man bevara hälsan i relationen så att kärleken kan fortsätta att utvecklas och växa. Det första steget mot att älska din partner villkorslöst är att lära sig älska dig själv villkorslöst. Räcker inte kärleken från ens familj och vänner?


För att kunna svara på den frågan måste man ha varit kär, endast då kan man börja spekulera. Jag tror att kärlek är stor, men inte fullt så stor som vi hoppas och vill att den ska vara. Vi behöver tro på kärleken , tro på att det finns något som är värt att kämpa och leva för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg