torsdag 11 augusti 2016

Dikt lycka till framtiden

Boka Lyckås Gård och spara upp till med Agoda! Ordspråk om Framtid och citat om Framtid - Sveriges. Det förflutna är för många närmast som en lerklump som man ältat och ältat och därför till sist tror. Krya på dig- en må bättre dikt. Du har genomgått någonting stort du har upplevt det inte många gjort.


Följ var trotsig drift du följde förr i fruktan, fritt som lagens skrift du såge sagd däri, synd och skuld och tuktan äro nu förgångna, all den fordom fångna livets kraft är fri.

Varje dryck i mulen fordomstid du njutit som en glädje stulen från en pliktens dag, när en lag du brutit att en lycka fånga, drick. Men efter erfarenheterna av de sista gångerna, så hoppas jag verkligen att det dröjer till nästa gång vi ses. Grattis till studenten och lycka till i framtiden. Jag önskar dig lycka till i din framtida karriär. Till lycka med dagen och framtiden din!


Bruka dagen väl - hoppas att du förstår att du bara kan skörda det som du sår. Hoppas du bevarar ett öppet sinn. Sjungom studentens lyckliga dag, låtom oss fröjdas i ungdomens vår! Lycka till med din framtid !

Dessa citat handlar om lycka. Citaten om lycka gror tankar om din egen lycka , och uttrycker andra människors inställning till lycka. Citat om lycka handlar om lyckliga tider, liksom frågor om lycka. Eller att så småningom inse att allt det där är krossade drömmar som nu väntar på att ge sig ut och ta form.


Bli det som driver fram alla dem värsta sidor inom dig. All desruktivitet som ska ta näring i det du en gång drömt. Nu väntar framtiden med spännande tag Stort grattis till dig på din studentdag. Ha ett underbart liv och ett bart underliv!


Grattis, nu ska du passa på att njuta av studentens lyckliga dagar! Den ljusnande framtid är din! Välkommen till vuxenvärlden! Vila nu på dina lagrar, imorgon stundar andra dagar.


Vi nu hoppas era ringar tro och lycka till er bringar. Hjärtevarma hälsning till er båda från familjen Må lycka och välgång följa er och att ni får slippa alla fotografer hängande efter er. Stort lycka till i dina nya utmaningar, önskar vännerna på Macab!


Gammal vänskap är som gammalt vin, ju äldre desto starkare”. Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt.

Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Detta är frågor som du ska besvara i ditt brev till dig själv.


Du ska alltså författa ett brev till dig själv där du beskriver det du uppnått inom X år. Skriv brevet som om du befinner dig i framtiden just nu och precis har upplevt allt du drömt om. Berätta om vad du gjort, upplevt och insett.


Jag är av den övertygelsen att man inte kan köpa lyckan. Barnen, vännerna, hälsan, kärleken, glädjen och inte minst att få vakna upp till en ny morgon. Det är klart att detta inte är bra i perspektivet till våra barn.


För de växer också upp med detta att på något sätt kunna vinna en stor högvinst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg