måndag 27 mars 2017

Kk förhållande

KK med extra pirr – när du inte vågar berätta Ni ligger lika ofta som ni tittar på film och äter frukost ihop dagen efter. Det börjar mer och mer likna en relation, trots att ni har sagt att ni bara är vänner med förmåner. Söker du närhet men inget förhållande kan en kk -relation vara något för dig.


Men för att få det att fungera utan känslor som växer fram behöver du följa. För mig (som har haft en del kk - förhållanden ) så handlar det mycket om öppenhet och tydlighet. Att man är ärlig med vad man vill ha av varandra.

Jag brukar göra rätt klart att det enda jag vill ha är en sexuell relation. Men att om endera parten skulle få känslor, så får man ta upp det. Det är nog många som kan skriva under på att en KK -relation inte är något som kan hålla för evigt, utan bara funkar under en viss tid. KK -förhållandet börjar som en oslagbar deal slutar det ofta i tårar eller bråk.


Vissa KK - förhållanden kan vara att man träffar personen har sex tackar för sig och sen drar. Andra KK - förhållanden kan vara att man träffar kollar på film kanske äter middag har sex ligger och myser efteråt ,, pratar om sina problem med den andra personen. Man får sina behov efter närhet bekräftade.


Ett förhållande har man inte förrän man har pratat om det och kommit fram till att man vill vara i ett förhållande.

KK är man så länge man inte kommit överens om annat, oavsett om man i huvudsak är kompisar som har sex ibland eller om man endast träffas för sex. Hur skall ett KK förhållande vara? Såg ett annat inlägg som handlade om KK.


Hur tycker ni ett KK förhållande skall vara. Tillåta träffa andra etc. Hur mycket kan en kille mysa med en tjej men ändå inte vilja ha något mer än sex med henne?


Jag förstod mig aldrig på hur det hela låg till mellan mig och en kille och fast vi brutit kontakten för snart ett år sedan förstår jag det fortfarande inte. Därefter stanna upp då och då för en stunds kommunikation, avstämning. Jag minns att jag sa till min KK att jag inte hade problem med att han ev.


Just därför är kk förhållandet ganska jobbigt i slutändan för att förr eller senare så ställs det krav eller att man ska 'prata om hur man vill ha det' och då är det inte konstigt att den ene drar sig ur. KK-förhållande är ju bra att prata igenom så att man vet vad som gäller. Jag har haft några kk förhållanden och blivit bränd några gånger men man lär sig;) ! Min erfarenhet av kk - förhållanden är att så fort du börjar fundera på känslor, dina egna eller den andres, så bör du bestämma dig för vad DU vill, sedan fråga den andre och vara beredd på ett ja eller nej och acceptera det. Blir det ett nej så gå hem och bryt ihop och gå sedan vidare. De gyllene KK -reglerna I några årtionden har vi nu diskuterat det där med KK - förhållanden och många som själva inte har provat undrar om det verkligen fungerar.


Om man istället befinner sig i ett olyckligt förhållande och söker diskreta. Jag har varit olycklig förälskad i fyra år och har aldrig haft ett förhållande. Men dessvärre har jag haft två samlag och det ångrar jag något otroligt.

Sex är överskattat och det är ingenting jag har upplevt på riktigt - med någon jag är förälskad i. KK är väl just vad det låter som, en knullkompis. Någon man har sex med bara. I ett öppet förhållande så är man tillsammans med personen i fråga, alltså.


Problemet är att jag inte kan sluta tänka på henne och är kåt så helvete på henne hela tiden, grejen är ju den att det är farligt att träffas allt för ofta för då kan ju kärlek hända och det vill vi båda inte. För mig låter det här som att killen endast är intresserad av ett kk-förhållande med dig. Det är möjligt att han gillar dig mer än så, men han verkar inte vara redo för ett förhållande , med tanke på frågan han ställde dig.


K-handen, uppåtriktad och vänstervän förs kort framåt sedan åt höger i en inåtgående båge. Risken är stor att ett ” kk”-förhållande utvecklas till en relation, vare sig man vill eller inte, säger Aftonbladets relationsexpert Eva Rusz. Hon ger Carina rådet att lägga känslorna på bordet.


Bättre spänna bågen med risk för att den brister, än att inte riskera något alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg