tisdag 17 juli 2018

Tips på saker att göra i stockholm

Vi förhandlar så att du slipper. Då har du hamnat helt rätt. Passa på att ha en picknick och njut av dagen till fullo!


När det är fint väder vill vi vara ute – därför passar vi på att käka en god lunch eller ta en drink på en uteservering. Jag har inte ännu nått en punkt i livet där jag kan se mig själv bo i staden, men jag älskar att åka dit över en helg. Och jag har många vänner som bor här så det finns alltid någon att möta upp för en fika eller middag.

Att ta några uppfriskande skridskoskär på Kungsträdsgårdens skridskobana till tonerna av härlig musik, är väldigt stämningsfullt en vacker vinterkväll. Men vad ska du hitta på när du redan varit på Gröna Lun Skansen och Vasamuseet? Här är tolv heta tips på kaféer, ba barer och mycket mer till dig som vill göra något nytt.


Genom åren har sajten vuxit och är idag en väldigt uppskattad sida som delas frekvent i sociala medier. Här finns saker som hela familjen kan hitta på tillsammans, oavsett om ni uppskattar lugna aktiviteter eller föredrar mer fart och fläkt. Alla tider på året: Kulturhuset – Kulturhuset har bibliotek, serietek och en otrolig massa saker att göra som är helt gratis och det passar dessutom väldigt bra att ta med barnen på.


Följande tips på saker att göra på en dejt är därför generella och gäller framförallt er som inte känner varandra speciellt bra. En dejt är ju trots allt till för att lära känna varandra bättre. Kolla också in mitt tips om de största misstagen på första dejten.

Har du tips på något roligt att göra för barn så tar vi tacksamt emot dem. Vi listar allt som är roligt för barn som djurparker, leklan sommarlan teater eller danskurser. Stockholm – som går hem hos både barn och vuxna.


Ja, det finns många fler saker man skulle kunna lägga till på listan. Det var länge sedan jag var på Koh Phangan, måste nog göra ett besök där snart. Oavsett om du går dit för att du gillar skräckhus eller bara vill passa på att åka i Gröna Lunds attraktioner även på hösten så kan jag rekommendera en dag på Grönan. Det finns många sevärdheter på den Polska Rivieran!


Bland annat finner du vackra vita stränder, arkitektur, god mat till förmånliga priser. I vår guide delar vi med oss av våra tips på saker att göra i Gdansk och Sopot. För att göra de bästa fynden måste du hänga på låset och kommer hit ofta, de riktiga vintagehajarna hänger här.


Var: Götgatan Upplev Åker du till Södermalm är det nästan en synd att inte vandra omkring bland de historiska miljöerna, ta en paus i de vackra parkerna eller vara lite kulturell. Gå på restaurang mitt i veckan, ha en sleepover med dina vänner och börja vinterbada. Baaam listar roliga och mysiga saker att göra när du har tråkigt. I det nya lekrummet är det fritt fram för lek och fullt med saker att se och göra på sjön, i båten och i maskin. Fyller nämligen år imorgon och om jag nu väljer att hitta på något så är det antingen på fredag eller lördag som det gäller.


Så svårt, vad ska man hitta på liksom. Fatta hur glad personen kommer bli när hen får brevet! Dyk in i -tutorials och bli ett makeup-proffs.


Vill du kunna göra perfekt sotade ögon eller bli mästare på.

Om man dock är sugen på att komma bort lite (kanske en långweekend?) är ett tips München! Sjukt bra ölhäng, ofta sol och varmt, mycket kultur och events. En underbar sommarstad helt enkelt!


På min blogg skriver jag mer om München och vad man kan hitta på där om någon är intresserad. Vi bor inte där egentligen och jag har inte sådan himla koll på vad som finns att göra där. Vanligvis brukar det kosta pengar att gå på guidade turer och är man en större grupp eller en familj kan det lätt springa iväg och skapa ett mindre hål i plånboken. Vad ska man hitta på egentligen? Att gå på dejt är pirrigt, härligt – och ganska svårt.


Det får ju inte bli för dyrt heller. Vi tipsar om saker att göra på nästa dejt, som dessutom är helt gratis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg