tisdag 31 juli 2018

Hitta den rätta kärleken

Sann kärlek handlar väldigt mycket om att tillåta den andra att vara precis som den är. Det är en härlig känsla att ge den acceptansen och det är respektlöst att inte göra det, då säger du att den personen inte duger som den är. Börja med dig själv och hur du vill vara i en relation.


Fortfarande singel i hopp om att hitta den rätta ? Misslyckas dina dejter utan att du förstår vad som går fel?

Hänt har hela listan på vad du bör undvika för att hitta den stora kärleken. Ofta kommer den här känslan väldigt tidigt i relationen – du bara vet. Du känner dig som hemma Att träffa den rätta känns ofta som att ”komma hem”. Du får en känsla av att du har hittat det du länge letat efter och kan avbryta sökandet. Källa: Psychology Today.


Den här artikeln publicerades ursprungligen på Femina. Så vet du när du har hittat den rätte Är du supersingel och trött på att du inte har träffat den rätte ännu?

Nina Campioni, bloggare på ELLE, guidar oss singlar till hur man träffar kärleken och hur man vet att man hittat rätt. Ni som längtar efter att hitta den rätt, hitta sanningen inom er själva. För att göra en lång historia kort. Jag längtade efter den stora kärleken , träffade många personer, hoppades och blev besviken.


Men innerst inne visste jag att det inte var den rätta , men ville så gärna ha en kärleksfull relation. Tror det är många som inte lyckats hitta den rätta Jag känner personer från alla dessa tre kategorier som jag misstänker lever med näst bästa. Och det behöver inte alltid vara så dåligt, men jag tror inte det blir livslång kärlek av det.


Det tar tid att hitta den rätta. Att välja väggkulör kan vara lika svårt som att välja partner. Detta konstaterade Nordsjö och tar nu hjälp av Tinder för att marknadsföra sin innovation Colour Tester, ett färgprov med inbyggd mini-roller som gör det enkelt att testa kulörer direkt på väggen hemma. Att hitta den stora kärleken är sällan så enkelt som på film.


Vissa går på tio Tinderdejter i veckan medan andra redan gett upp. Men enligt samtalsterapeuten Daniella Gordon, känd från SVT-serien Gift vid första ögonkastet, går den negativa trenden att vända. Jag ser att de flesta problem som människor har handlar om kärlek.


Tidigare publicerad på femina. Den biologiska klockan är gammalmodig och oförstående i jakten på den rätta.

Om man som kvinna vill skaffa biologiska barn med sin partner kan man känna sig stressad av att behöva träffa sin livspartner innan man är runt år gammal. Det är verkligen inte det enklaste att träffa den rätta. Men för att överhuvudtaget kunna göra det så måste man nog dejta.


Livet är inte alltid som på film där man bara springer på den där perfekta personen inne på matbutiken. Så ibland behöver man aktivt söka efter kärleken för att kunna hitta den. Den rätta vägen är första boken i trilogin. Berättelsen knyter väl an till genrens internationella och svenska succéer, och vår tids stora rädsla: klimatkatastrofen och ett tredje världskrig.


När du självalt söker efter kärlek och säger Nu ska jag hitta någon är det en känsla och en bekräftelse du strävar efter och inte en specifik person. Detta betyder att du blir kär i kärleken och inte personerna du dejtar. Vilket alltid leder till att det inte funkar i längden.


När ska man egentligen träffa “ den rätta ” och hur vet man att det är “ den rätta ” man har träffat? Det är stora frågor och det är dessutom frågor som vi kanske ställer oss själva nästan allt för ofta. Nu slipper vi fundera längre. Jag är fyller i maj asså hur länge ska jag vänta tills jag hittar sen rätta tjejen att vara med mysa med?


Det finns många som har frågan kring hur man hittar den rätta personen och den Sanna och Äkta Kärleken. Men frågar du mig så är det inget man bara hittar. Tänk dig vad du lämnar åt ödet genom att bara vänta efter att hitta den rätta personen eller.


Hitta den rätta tjejen Trots att jag gillar att ragga och ta det lugnt med den verkliga kärleken , börjar jag tröttna på att vara singel. Har varit det i några.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg