tisdag 10 april 2018

Blocket telefon ring och betala

Man kan inte betala med vissa av Comviq eller Teleabonnemang hos oss på Blocket. Förutom att betala via telefon finns alternativen att betala med kort och swish. Alternativet gällande kortbetalning finns i dagsläget endast om man går via en dator eller vår app men saknas dessvärre på mobilsajten. Telefoner som du fått via en arbetsplats kan vara spärrade mot dessa typer av betalsamtal. Det går inte heller att ringa betalnumret genom alla bredbandsoperatörer.


Du kan inte heller ringa för att betala din annons när du befinner dig i utlandet.

Vi kommer aldrig att kontakta dig via mejl, sms eller telefon och be om kortnummer, lösenord eller inloggningsuppgifter. Om du blir kontaktad av någon som påstår sig vara från Blocket och ber dig betala en annons på nytt, eller påstår att du ska få pengar tillbaka på grund av felaktig betalning är detta ett bedrägeri. Vi har uppdaterat vår tjänst Blocketpaketet för att det ska bli smidigare och säkrare för dig som användare.


Här kan du läsa en steg för steg-guide om hur den nya tjänsten fungerar. Tjänsten finns tillgänglig i de flesta av Blockets kategorier som innehåller varor som väger under kilo och går att skicka. Betala av säkerhetsskäl aldrig in pengar på privata bankkonton!


De gånger som bedrägerier inträffar är det alltid när pengar skall sättas in på privata bankkonton. Använd istället Blocketpaketet när varor och pengar skall skickas.

Läs hur det fungerar och hur man registrerar sig för tjänsten. Vill du betala din annons via Kortbetalning med säkerhetsdosa eller kod? Beroende på vilken bank eller kort som du använder dig av så kan du behöva ange en kod i samband med kortbetalningen.


Systemet som då används är 3-D Secure och används för att göra online-betalningar med kreditkort säkrare. En lustig sak hände igår. När jag slog samma (jo, jag kollade noga) nummer från min hemtelefon, gick det utmärkt att komma fram. Blocket förbehåller sig rätten att granska samtliga annonser och att neka eller avlägsna en annons på grund av att den bryter mot de Användarvillkoren, tredje parts upphovsrätt, annan rättslig reglering eller mot Blockets principer och anda. Men tänk vad krångligt att vid varje samtal behöva bokstavera din mailadress en gång eller kanske t. Du kanske behöver säga ditt annonsnummer eller en annonslänk.


Det är då mycket lättare för både dig och mig att faktiskt hantera allt via mail. Blocket bedrägare var försiktigt Insisterar att ha din mobilnummer ta konversation och överens utanför blocket och inte även SMS utan telefon samtal så ni har inget bevis på dealen Och ni även swishar till annat nummer Ni blir blockerad på hans mobil telefon och blir det omöjligt att ringa honom efter att betalningen fixas Han även. Betalterminaler och inlösenavtal till butik och e-handel. Sveriges föredragna betallösning. Få även tillgång till en rad värdefulla insikiter om din verksamhet.


Vid halv nio på midsommardagsmorgonen började Annelie Silverbarks telefon att ringa. Familjen i Jämjö, strax utanför Karlskrona, blev minst sagt förvånad. De frågade om vår bil var till salu!


Nej, svarade jag och fick höra att jag skulle kolla på Blocket.

Och där fanns det en falsk annons i min make Hans namn och en bild på. Målsägaren betalade 3. Dagen därpå hade en annan målsägande telefonkontakt med mannen. Varan kom inte och när målsägaren försökte kontakta mannen så gick han inte att nå. Har aldrig lagt ut på blocket förut så jag vet intw hur det funkar. Men i allafall så skulle jag ringa ett nummer för att betala annonsen jag ringde då kom det någon röst och jag knappade i annons nr fyrkant och som man skulle göra men inget hördes o samtalet las på.


Girobetalning är ett enkelt sätt att betala räkningar till både Bankgiro och PlusGiro. Betalnummer kräver ingen aktivering och alla som har ett mobilabonnemang eller ett geografiskt nummer kan ringa betalnummer, så länge kunden inte själv aktivt kontaktat sin operatör och spärrat abonnemanget från betalsamtal. Kontantkortskunder kan oftast inte ringa betalsamtal, förutom Telesom ibland har speciella betalnummer. De gjorde en riktig idiotbedömning på en skada jag råkade ut för.


Jag fick efter väldigt många om och men och snack skadan ersatt med ett belopp som inte på långa vägar kunde betala för reparationen. De skyllde på än det ena och än det andra så jag bytte bolag dagen efter skadan var fixad. Går aldrig tillbaka till dem. I själva verket är det för att blocket vill snoka i vad besökarna är intresserade av, så att de kan anpassa reklamen därefter. Och varför ska jag behöva drabbas av en massa skitreklam när jag tittar på blockets annonser - de är ju redan betalda.


Du beställer blanketter via beställningstjänsten. Beställningstjänsten Om du behöver skriva ut en broschyr kan du skriva ut den själv från respektive broschyrsida eller besöka ett servicekontor och få hjälp med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg