fredag 1 juni 2018

Vackra texter om livet

För jag drömde om en ängel en gång. Du var mitt ljus i det mörka. Var du döden förklädd till livet efter detta? Han kropp var svarvad och muskulös, Hans vingar så vackra och ljusa.


En dödsängel vid min sida som viskade trygga lugnande ord.

Som förmanade mig att ta tabletterna. Citat om meningen med livet. Då har du kommit till rätt ställe. Vi har samlat flera fina dikter om livet. Skicka blommor – Här hittar du bra erbjudanden.


Dikter om livet – Dikt av 9. Allt är inte sockersött.

Astrid Lindgren-citat vi aldrig glömmer. Här hittar du ca 200st skarpa och upplyftande citat för att inspirera dig till ett härligare liv ! Se fälten, som mognar om hösten, all vitnade säd invid vägen. Då minns vi var dag som en gåva, då minns vi vårt liv som en sägen, och trygga och hemma i sången.


Livet är Skaparens smycke. Behöver du förslag för dikter om döden? Visdomsord och Talesätt - ordspråk 7. Fröjd - 1ordspråk 8. Definitioner - 8ordspråk 9. Födelsedag - ordspråk 11.


Latinska ordspråk - ordspråk 13. Drömmar - 1ordspråk 14. Du kan sången och texten i all min musik och för mig är du alltid speciell och unik.


Visa ditt deltagande med kondoleansblommor – Här hittar du bra erbjudanden. Du har blivit en vän jag kan lita på den som gärna är kvar när de andra vill gå. Jag önskar dig enbart lycka i livet och ber dig att inte ta allting för givet.

Om man bryter ner citatet till sin simplaste form så betyder det att man ska leva livet medan det sker och inte planlägga sitt liv på förhand. Eller som i en annan berömd form – Carpe Diem. Vi kan alla lära oss någonting från de många citat som hittas, och jag uppmanar alla att titta igenom några citat varendaste dag. Ett liv utan kärlek är som ett år utan sommar. Swedish Proverb Hemligheten om hälsa för både sinnet och kroppen är inte att sörja för vad som har hänt, oroa sej för framtiden eller att förvänta sig problem, men att leva i nuet, vis och ärlig.


Från livet till döden är steget så kort. O, djupa sorg - att skiljas från varann! Det är en sorg, som ej tår lindra kan. O rym låt din klarhet begjuta Förvissningens ord att livet aldrig skall sluta i stoft och jord. Om än världen rämnar, Herrens nåd står kvar.


Trygg är den som lämnar sig i hans förvar. Den bästa tiden vi har är nuet, för vi har endast en väg framåt och ingen aning om vår destination. Det enda sättet att bli av med lockelse är att ge efter för den. Jag tittar i mörkret i hopp om att se. Letar efter ljus, letar efter glädje.


Jag ser din silhuett, din skugga, din kropp. Hoppas och drömmer om den lyckan framtiden gömmer. Tänker på hur det skulle gått om vi aldrig blivit vänner.


Jag skulle känna mig tom, ensam, inkomplett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg