tisdag 18 februari 2020

Träffa nya kompisar

Läs och svara andra eller skapa en egen vänförfrågan. Malmö Träffa nya kompisar 1Malm. Se inte jakten på nya vänner som något hemskt, omöjligt och pressande projekt.


Se det som en möjlighet! Det är kul att träffa nya människor och om du börjar tänka på det sättet så kommer människor naturligt att söka sig till dig för du kommer utstråla något positivt.

Som kompis skulle jag säga att jag är rolig, pratsam, förstående och alltid med på att göra nya saker! Jag gillar även att spela, och ser ofta på serier, om det är något du också tycker är skoj vore ju det utmärkt. Vill hitta lite nya vänner för att umgås och träffas för att fika eller snacka om allt, jag är en trevlig, rolig, omtänksam, pratgla alltid glad oavsett och är ärlig av mig, jag gillar ärliga människor och som man kan skämta. Amie Sundström är Stockholms äldsta kvinna och tidigare i veckan fyllde hon 1år.


Vår reporter Carolin Björnerhag och fotograf Daniel Gökinan. Vi känner alla någon gång behovet av att träffa nya vänner. Flytt till ny sta singel när alla andra är i en relation, först i kompisgänget att få barn – anledningarna kan vara många.


GoFrendly är appen för dig som vill hitta nya vänner.

Mindre tid att träffa nya vänner i vuxen ålder – När man blir äldre är inte flödet av nya människor lika stort, samtidigt som tiden att träffa människor blir mindre. Det är nog också så att om man träffar någon som är väldigt trevlig, så tror man att den personen redan har massor av vänner. Han tog det ett steg längre och startade gruppen ”För oss som söker nya bekanta och vänner i Varberg med omnejd”, dit ett drygt 90-tal personer i kommunen har anslutit sig.


Flera personer har skrivit att de håller dörrarna öppna för nya vänskaper. Leder den här gruppen till minst en ny vänskap blir jag skitgla säger Michael. Hur träffar man nya vänner i vuxen ålder? Den frågar ställer sig många.


Att skaffa nya vänner som liten är däremot enkelt. Allt du behöver göra är att fråga om någon vill följa med och leka. Som vuxna har vi istället format oss ett liv med vanor, intressen och erfarenheter. Kompis Sverige kollar inte på mina etnicitet, nation, modersmål och utseende, den vill bara hjälpa och anpassa mig till ett samhälle och visa vad roligt man kan tillbringa sin fritid. Tack vare Kompis Sverige har jag fått många kompisar och förbättrat min svenska.


Kompisappen är ett sätt att hitta nya vänner och ta steget från skärmen, ut i verkliga livet. Direkt i datorn eller appen i telefonen och plattan får du kontakt med andra som precis som du söker kompisar , utan att det handlar om dejting. Kompisbyrån matchar nya och etablerade svenskar som träffas för enkla och roliga möten på ca timme.


Vill du träffa nya kompisar men är lite osäker på hur du ska göra? Här delar Sabina Decireé med sig av sina bästa tips på saker du kan göra - och ställen du kan vara på - för att lättare träffa nya människor.

Sedan har vi bjudit hem varandra på en massa mat och också klubbat tillsammans med varandras kompisar. På bilden är vi på reggaetonklubb! Hur har er vänskap berikat era liv? Grundvitsen med Kompisbyrån är att nya och gamla svenskar ska lära känna varandra och för att de nya ska få chansen att öva svenska.


Träffas i verkligheten Johan Bäckström var med och startade Citypolarna. Han och hans kompis Christian Altenius saknade ett forum på nätet för att skapa nya bekantskaper, som inte var dejtingsajter. Vi vill få människor att träffas i verkligheten, de flesta andra communities vill att medlemmarna ska umgås och kommunicera på sajten. SM jag träffade mest nya kompisar och tävlade tävla tsm med dom) 3. När jag väl träffar nya människor så är det sällan att det går så långt att jag blir vän med dem. Men jag träffar inte ofta nya människor överhuvudtaget för jag gör ju typ inget.


Vet inte heller vad jag ska göra för att träffa nya människor eller hur jag tar mig ur detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg