måndag 10 februari 2020

Tips på bra concealer

Storsäljande mascara som levererar. Limited Edition kit - Stor favorit. Primer, foundation, BB-cream, concealer, puder och rouge - hitta rätt produkt för dig här. Håll koll på det senaste inom makeup med Yves Rocher. Fri frakt, bra priser och snabb leverans!


Rätt concealer kan trolla bort såväl mörka ringar under ögonen som små blemmor på ett kick.

Vi har gjort ett megatest med marknadens bästa concealers och utsett bäst i test. Dessutom ger vi våra bästa tips för hur du lyckas med ditt smink – och guidar till hur du undviker de vanligaste concealermisstagen. Bli bästis med din concealer , här är tips som kommer ge dig en felfri finish till din hy! Den får dig att se mindre trött ut och ger direkt ett piggare och fräschare intryck! Concealer är en produkt som borde finnas i allas sminkväska.


Dölj mörka ringar med en bra concealer ! Ibland kan vi se tröttare ut än vad vi känner oss för att vår hud runt ögonen är så tunn. Genom att använda en bra concealer som håller utan att lägga sig i vecken eller försvinna lagom till lunchen så piggar vi upp hela vår look genom att dölja ev ringar under ögonen! I vanliga fall lägger jag alltid foundation först och sedan concealer men jag ville testa den på helt ”rå” hy.

Ett riktigt hett tips #128578; Dom har även bytt förpackningar på dom andra concealers, en som är full täckning, en som ljusar upp och en som lättare som återfuktar. Här är den som återfuktar, den är magiskt skön. Så, min concealer är slut.


Jag har störst behov av att täcka mörka ringar under ögonen, har ganska tunn hud där så hur mycket jag än sovit har jag mörka ringar. Något tips på en riktigt bra concealer för detta? Priset är inte jätteviktigt. Om du har mörka ringar under ögonen tycker jag du skall försöka hitta en bra ögonkräm! Elderflower eye gel,en ögongel med fläder från Body shop tycker jag är rätt bra.


Ta två bomullspads och vik på mitten,blöt ner dom och lägg dom i frysen. Många vill ge ansiktet struktur och fräschör med rouge, men tänk på att kinderna redan tenderar att ha en del färg vid rosacea. Vill du använda rouge så är en naturlig, ljusare och skir nyans bättre än till exempel rött, rosafärgat eller korall. Svep lätt över kinden med borsten.


Mineralrouge är ett bra alternativ. Nyansutbudet är rikt med hela färger att välja på. Bobbi Brown (ej att förväxlas med sångaren Bobby Brown), som är riktigt bra på basprodukter överlag. Highlight kantad tipsa om sympathy från faceStockholm. Puder är inte lika lätt.


Har ingen favorit direkt.

Jag använder ett transparent löspuder från LR colour och den funkar helt okej! Jag undrar om nån har nåt tips på nån superbra concealer som funkar under ögonen. Fynda dina favoriter eller prova någonting nytt, alltid till ett grymt pris online! Vi på NordicFeel har satt ihop en topplista med våra bäst säljande concealers för att göra valet lite enklare för dig!


Dutta concealern på det önskade området och jämna sedan försiktigt ut färgen med hjälp av ringfingret. Du kan också applicera concealern med en sminkpensel. Bästa tipsen på bra och billiga produkter!


Fyller ut smårynkor och fungerar väldigt bra under ögonen där man ofta får torrhetslinjer. Den biter tag i concealer och foundation och håller basen på plats länge. Finishen blir matt och den passar bra på en fet hy, räkna dock med att behöva pudra på efter några timmar om du är väldigt oljig.


Pluspoäng för solskyddsfaktor! Tycker dock att smink är riktigt tråkigt att lägga pengar på , och att allt är så dyrt. Men, dyrt är ju inte alltid bäst. Så jag vill bara tipsa er (och mig själv) om det här märket som heter Makeup Revolution.


Dom har faktiskt grymma produkter, och till väldigt bra priser. Spänn huden under ögonen. Applicera tre pytte­små duttar concealer vid ögonvrån, under ögat och nära yttre ögonvrån. Klappa in den varsamt över det mörka partiet.


Tona ut så att det inte lägger sig i de fina linjerna. Nyansen på de mörka ring­arna under ögonen avgör undertonen på din concealer. Men när jag får torra fläckar så brukar jag smörja med en bra fuktkräm innan jag använder foundation.


Så om du inte har supertorr hud så rekommenderar jag den! Arbeta in din concealer på kinderna med fingertopparna i mjuka cirkelrörelser. Produkten kring dina ögon ska du applicera med enbart ringfingret. Lägg nu på ett lager puderfoundation.


Den är tjockare än en flytande foundation, har därför bättre täck-förmåga och fäster också din concealer lite extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg