fredag 18 september 2020

Vara otrogen

Man kan ha en så otrygg anknytning från uppväxten att man förstör sina parrelationer, när de börjar fördjupas – genom att vara otrogen. Det här är inget som sker medvetet. Man kan också ha ett omättligt bekräftelsebehov, vara spänningssökande eller ha psykopatiska eller narcissistiska drag.


En gång kan vara en gångs snedsprång men att under så många år konsekvent välja att fortsätta vara otrogen tyder på att din man inte är motiverad att ändra på sig och sitt beteende. Han har flörtat och varit otrogen under alla år.

Han erkände att han var otrogen samtidigt som han drev riksrättsprocessen mot president Bill Clinton. Går det att förutse om en partner kommer vara otrogen eller inte? Nja, så långt vill vi inte dra det. Men visst finns det faktorer som kan påverka. Inspirerade av sajten Bustle listar vi åtta saker som kan berätta om din partner är mer benägen att bedra dig.


Som titeln lyder, hur känns det att vara otrogen ? Jag undrar hur människor som har varit eller är otrogna känner inför otroheten, och i själva stunden då de går över gränsen. Hur känner ni inför den ni är otrogen me och hur känner ni för er partner?

Skulle aldrig förlåta otrohet och tro på förändring. Men jag var otrogen mot mitt ex, men skulle aldrig vara det idag. Det beror på att jag hatade att vara otrogen men jag fick aldrig konsekvenser riktigt. Dessutom respekterade jag inte mitt ex tillräckligt, för hade jag gjort det.


Så låter det förmodligen när du fått reda på att någon varit otrogen. Men enligt en studie som gjordes på University of New Jersey är procent av alla otrogna män och procent av alla otrogna kvinnor lyckliga eller mycket lyckliga i sina äktenskap. Säger de, i alla fall.


Jag kan inte låta bli att vara otrogen ” ”Min pojkvän betyder allt för mig”, skriver den 19-åriga kvinnan. Men samtidigt dras hon till andra killar. Om det händer bör du vara försiktig och förstå att det kan vara din partners sätt att kräva lite välbehövligt personligt utrymme. Det är därför du noggrant bör undersöka vad som försiggår och inte ta det som ett solklart tecken på att din partner är otrogen.


Men anledningarna till varför man väljer att vara otrogen mot sin partner skiljer sig åt beroende på var man bor. I Sverige tar det fyra år mellan bröllopet och att den första otrohetsaffären inleds hos de vänstrande kvinnorna. Detta gör att svenska kvinnor faktiskt är näst snabbast i världen med att vara otrogna. Typ Kanske har som ambition att vara sveriges bästa synonymordbok. Synonymer är ord med liknande betydelser som kan agera utbytesord till varandra.


Ett annat ord för vara otrogen är bedra vilket gör dem till synonymer.

Ords betydelse beror ofta på sammanhanget, så är även fallet med ordet vara otrogen. Fan fan fan råkade vara otrogen mot min fina kille Jag och min kille har varit tillsammans i nästan år. Han är bästa killen man kan tänka sig, rik, snäll osv. Men det finns också ett annat sätt att vara otrogen med sociala medier – och det är när du är otrogen mot din partner med din telefon. När du egentligen borde bonda med och lyssna på din partner, så sitter du och scrollar i telefonen.


Då kanske du har ett djupare band med Instagram än med din IRL-partner. När någon är otrogen får dock rädslan att förlora den andra folk att agera på väldigt ohjälpsamma sätt. Dessvärre kan det leda till att deras önskan aldrig blir verklighet.


Han förnekade trots bildbevis. Samma dag jag såg första bilden så satt hans ex i hans knä och dom pussades, samma dag gjorde vi slut. Men han försökte vara otrogen med mig mot sin fästmö förra året, han reser en del i sitt jobb och var i mina trakter då och då och ville ses. Så om din partner har ljugit för dig tidigare bör du vara på din vakt. Amers och Levancuka säger att osäkerhet är ett gemensamt drag för personer som är otrogna “Tyvärr är deras behov av att känna sig älskade och ha sin parters fulla uppmärksamhet jämt det som kan leda en person till att vara otrogen ”. Tack för att du är grym ;) Du, jag har en tjej sen ett par månader tillbaks och jag har verkligen aldrig känt såhär, jag är svinkär.


MEN jag nästan VET att jag kommer va otrogen , har varit det i alla tidigare förhållanden (är nu) och vågar inte tro att jag kan skärpa mig om lusten faller på. De vet vad de gör, och de kommer att ge dig konkreta bevis som kommer att vara till hjälp under skilsmässan. Någon månad senare var det hennes födelsedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg