tisdag 7 april 2020

Tips på bra bok

Alltid ett aktuellt urval av böcker - Köp dina böcker hos Akademibokhandeln! Ibland kan det vara svårt att hitta nya bra böcker att läsa. Därför har vi tagit fram bra boktips som vi själva läst, men främst böcker som sålt bra och som fått bra recensioner. Med dessa parametrar hoppas vi att du hittar en ny favoritbok bland våra boktips.


I över år har Assad arbetat tillsammans med Carl Mørck och Rose på Köpenhamnspolisens cold.

Boktipset är platsen för dig som älskar att läsa, recensera och tycka till om böcker. Du får personliga boktips baserade på vad du har läst och gillar, kan enkelt hålla koll på vad du vill läsa och dela med dig av dina tips. Du kan också följa medlemmar som matchar din boksmak och få tips utifrån deras listor, betyg och recensioner.


Ska du ut och resa något i sommar och vill ha tips på böcker att läsa på stranden? Kanske ska du besöka någons landställe och vill ha något att läsa i hängmattan? Eller så kanske du tillbringar semestern på hemmaplan och vill helt enkelt bara ha något att göra.


Här hittar du tips på bra ljudböcker att lyssna på.

Välj bland tusentals olika titlar i flera kategorier och börja lyssna direkt. Bygger på den sanna historien om hur barn från fattiga förhållanden kidnappades och såldes till välbärgade familjer. Tolvåriga Rill Foss och hennes fyra yngre syskon bor.


Sparekonomens bästa tips ! Du vet att du borde ha bättre koll på dina utgifter och se över ditt sparande. Men du skjuter det på framtiden, och förlorar pengar på kuppen. Med den här boken kan du en gång för alla ta kontroll över din ekonomi och få.


Bubblare: Fler bra tips på dop- och namngivningspresenter. Här är några förslag till på bra doppresenter och namngivningspresenter som kommit in, som vi gärna vill sprida vidare. Hennes tredje bok släpptes i mellandagarna och gick direkt in på förstaplatsen samtidigt som de tidigare två böckerna ligger på fjärde och sjätte plats. Bokus - Köp böckerna billigare - Aktuella erbjudanden! Varje månad lyssnar vi på Allaljudbocker.


Just nu går ”Kaninen som så gärna ville somna”, av Carl-Johan Forssén Ehrlin varm hemma hos oss innan läggning. Både som ljudbok och vanlig bok. Mamman och pappan gillar den främst för att läggningarna går såå mycket bättre nu.


Barnen gillar boken för det är tryggt och skönt att lyssna på den innan man somnar.

Tack för många bra tips , nu har jag fått många bra idéer om vad våra tjejer kan läsa framöver #128578; Ett tips tillbaka är böcker av Michael Morpurgo. I våra barns skola har vi läskontrakt mellan elever och skolan, vilket innebär att de skall läsa högt för en vuxen minuter per dag, fyra dagar i veckan, från åk 1-åk 9. Fick på HP senaste gången jag skrev och satsar på 6. Därför gäller det nu att svälja så många böcker som möjligt, både på engelska och på svenska. Jag har tänkt att läsa två böcker per vecka, en svensk roman och en engelsk. Jag behöver tips på bra engelska och svenska böcker med svåra ord här och där. Jenny colgan bageriet böckerna Kyssfaktorn har jag läst och är jättebra och även jag kommer hem igen till jul.


Tips på bra fantasy böcker ! Jag vill att den ska ha väldigt detaljerad action, antingen med svärd och eller magi, ju mer jag känner att jag är med i rörelserna desto bättre. Skrivet av: Flugan: Hej alla bokälskare! Har ngn ett tips på en riktig feel good- bok , dvs en bok man blir varm och glad av att läsa. Det händer så mycket elände i världen, och nu har jag läst så många bra bra böcker om tragiska livsöden, att jag behöver en bok ATT BLI GLAD AV. Förstår ni vad jag menar.


Liftarens Guide till Galaxen-trilogin, Tre män i en båt och alla Erlend Loe- böcker. När jag var barn skrattade jag när jag läste Dante- böckerna av Bengt Linder, men jag har en känsla av att de skulle kännas rätt daterade idag. Hundraåringen kan säkert kallas humoristisk, men den sortens humor är inte min kopp te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg