fredag 24 november 2017

Har jag social fobi

Få Bort Social Fobi med Effektiv Ljudbok. Find What Is Jag and Informative Content. Har jag social fobi även om jag bara är rädd för vissa sociala sammanhang? Det är ovanligt att social fobi märks för första gången efter det att man har fyllt 25.


Vi vet inte säkert orsakerna till att man får social fobi , men många olika förklaringsmodeller diskuteras i forskningslitteraturen. Det är dags för en sitta-ned-framför-kameran-och-snacka-om-livet-video igen och den här gången pratar jag om mina erfarenheter av Social Fobi , som jag lidit av under i stort sett hela mitt liv.

Vloggen från Barcelona kommer upp nästa vecka! Om du har social fobi undviker du troligen vissa sociala sammanhang, eller så härdar du ut och fortsätter att leva som vanligt, men till priset av ett stort lidande. För den som väljer att dra sig undan kan det först kännas skönt att slippa obehaget, men på längre sikt blir livet krångligt och begränsat. Som medlem kan du själv ställa frågor och få svar av andra medlemmar som är intresserade av psykologi.


Jag berättade för mina föräldrar att jag trodde jag kunde ha social fobi , berättade om mina rädslor, men de tyckte bara att jag var pjåskig och skulle sluta svamla nu. Så det var slut på den diskussionen. Vet inte vad jag själv tror, längre.


Läste lite om Social Fobi och kände att jo, det stämmer det här.

Det innebär att man är rädd för sociala sammanhang. Social fobi är ett äldre namn för det som nu kallas social ångest. Man kan vara rädd för en massa olika saker, till exempel att redovisa för klassen, prata med lärare eller rektorn, prata i telefon, äta på restaurang, eller annat. Gemensamt för fobier är att de fungerar på liknande sätt: Ju mer du försöker undvika det du är rädd för, desto starkare blir din ångest. Social ångest kallades tidigare för social fobi.


Du som har social ångest är rädd för att bli utsatt för andra människors uppmärksamhet. Jag har jobbat med min sociala fobi. Jag är en sådan som ingen kan tro att jag lider utav det då jag är så glad och trevlig och lätt att vara med.


När man kommer hem sen är jag oerhört slutkörd inombords efter att ha varit bland folk. Få bort social fobi i dag med effektiv ljudbok. Jag led av panikångest och sociala fobier Uno Svenningsson har framträtt otaliga gånger som artist. Samtidigt är han blyg innerst inne och led av social fobi och panikångest under uppväxten. Med kärleken till musiken, och inte minst publikens kärlek, har han övervunnit alla hinder.


Det är bara en psykolog eller en läkare som får säga om man har det eller inte. Det är så mycket som ska stämma in för att man ska få en diagnos. Jag förstår att det är jobbigt att känna som du gör.


Min situation är lite knepig och jag tror att andra delar min ”problematik”.

Detta gör att många med social fobi har en förvrängd bild av sig själva i sociala situationer. Det är faktiskt så att de flesta personer med social fobi hanterar sociala situationer mycket bättre än vad de tror och andra uppfattar dem som socialt kompetenta. Fråga: Jag är år och har nyss flyttat till en ny stad för att studera.


Det går bra och jag har fått ett par nya vänner. Dock har jag börjat misstänka något som liknar social fobi. Jag blir extremt nervös bland nya människor, jag kan aldrig prata inför fler än typ tre personer åt gången. Det gör det jätte svårt för mej att vara i skolan eller ens vara bland folk. Det har jag haft sen jag var liten och det har inte blivit bättre alls.


Jag är inte med på idrotten för att jag inte klarar av att folk tittar på mej. Jag vågar knappt gå in i klassrummet om jag är lite försenad. Som jag hade så länge, och de mäniskor som hjälpt mig mest är de som aldrig sa att det är okej att jag är blyg, eftersom det inte var okej, eftersom jag inte var blyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg